نصب چهارمین دستگاه MRI دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: چهارمین دستگاه MRI دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر در حال نصب است.

به گزارش ایمنا، احمد یزدان‌پناه اظهار کرد: در راستای تقویت زیرساخت‌های تخصصی و درمانی تأمین دستگاه‌های با تکنولوژی بالا، از اولویت برنامه‌های معاونت درمان است.

وی افزود: فن‌آوری‌های پیشرفته سلامت نقش مهمی در تشخیص و درمان بیماری‌ها دارند در این راستا دستگاه‌های تصویربرداری با تقویت مغناطیسی یا MRI دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای هستند که با دقت بالا انواع آسیب‌ها، اختلالات و سکته‌ها را تشخیص می‌دهند و گام مؤثری در درمان بیماران محسوب می‌گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مستمر و با وزارت بهداشت یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا و ۳۲ کاناله با فن‌آوری ۲۰۲۳ با ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال تأمین شد.

یزدان‌پناه اضافه کرد: در حال حاضر شرکت پشتیبان در سایت مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس حضور دارند و مراحل آماده‌سازی و نصب دستگاه در حال انجام است.

وی ادامه داد: نکته قابل‌ذکر این است که اقلام مورد نیاز توسط شرکت پشتیبانی تامین‌شده و با دقت بالا در حال آماده‌سازی جهت ورود و نصب هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: با بهره‌برداری از این دستگاه صف انتظار بیماران نیازمند دریافت این خدمت به نحو چشمگیری کاهش خواهد یافت، در خصوص استفاده از دستگاه‌های تشخیصی، ضرورت و مناسبت استفاده از آن بسیار مهم است این خدمت تنها با دستور پزشک و در صورت ضرورت تجویز می‌شود و استفاده بیش از ضرورت‌های القایی می‌تواند موجب استهلاک دستگاه شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در استان بوشهر تاکنون یک دستگاه MRI وابسته به بخش خصوصی در شهر برازجان، یک دستگاه MRI وابسته به سازمان تأمین اجتماعی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، سه MRI در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، بیمارستان شهید گنجی برازجان و بیمارستان آموزشی درمانی قلب بوشهر) وجود دارد که با راه‌اندازی این دستگاه تعداد MRI استان بوشهر به شش دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

منبع ایرنا

کد خبر 689224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.