کدام کشورهای اروپایی بر حمل‌ونقل عمومی سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که شبکه ریلی اروپا در سه دهه گذشته به شدت کاهش یافته، در حالی که سرمایه‌گذاری بر جاده ها افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قطار یک سیستم حمل‌ونقل عمومی دوستدار محیط زیست و آسان‌ترین روش برای رفت‌وآمد است. خودروها، وانت‌ها و کامیون‌ها مسئول ۷۲ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در اروپا هستند، در حالی که وسایل نقلیه ریلی فقط ۰.۴ درصد آن را تشکیل می‌دهد. با این وجود، دولت‌ها همچنان به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های وسایل حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلایندگی‌های مربوط به خودروهای شخصی ادامه می‌دهند.

در یک دوره زمانی بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۰ میلادی، ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، نروژ سوئیس و بریتانیا حدود ۱.۵ تریلیون یورو در زیرساخت‌های جاده‌ها و ۹۳۰ میلیارد یورو در حوزه ریلی هزینه کردند. ۱۰ کشور نیز افزایش طول شبکه‌های ریلی خود از سال ۱۹۹۵ میلادی را گزارش کرده‌اند، این کشورها شامل بلژیک، کرواسی، استونی، فنلاند، ایرلند، ایتالیا، هلند، اسلوونی، اسپانیا و سوئیس می‌شود.

بخش عمده‌ای از بسته شدن مسیرهای ریلی در کشور آلمان (کاهش ۶۷۰۶ کیلومتر)، لهستان (۴۶۶۰ کیلومتر) و فرانسه (۴۱۲۵ کیلومتر) رخ داده است. با این وجود، سه کشور یادشده طولانی‌ترین طول شبکه ریلی را دارند و پس از آن نیز بریتانیا و اسپانیا قرار دارند. کشورهای اتریش، بلژیک، دانمارک، فرانسه، ایتالیا، لوکزامبورگ و بریتانیا بیشتر بر مسیرهای ریلی سرمایه‌گذاری کردند، در حالی که کشورهای دیگر بیشتر بر جاده‌ها سرمایه‌گذاری کردند. برای نمونه، دولت رومانی ۱۲ برابر بیشتر از هزینه‌های مسیرهای ریلی، در جاده‌ها هزینه می‌کند.

بزرگراه‌ها در ایرلند، رومانی و لهستان بیشترین رشد را داشته است، در حالی که کمترین توسعه در کشورهای لیتوانی، لتونی و بلژیک وجود داشته است. در کشورهای اسپانیا، نروژ و یونان نیز طول بزرگراه‌ها بیش از دو برابر شده است. چندین کشور اروپایی به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی را ارزان‌تر کرده است تا افراد بیشتری تشویق شوند از آن‌ها استفاده کنند. البته فقط ارزان شدن کرایه‌های وسایل حمل‌ونقل عمومی در این زمینه کافی نیست و لازم است سیاست‌گذاران در حوزه مسیرهای ریلی، حمل‌ونقل عمومی و خطوط دوچرخه‌سواری سرمایه‌گذاری کنند.

کدام کشورهای اروپایی بر حمل‌ونقل عمومی سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

کد خبر 689210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.