۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
هزینه کیف و کفش مدرسه چقدر است؟

رئیس اتحادیه کیف و کفش فروشان برآورد هزینه موردنیاز برای خرید لوازم اولیه برای تحصیل دانش‌آموزان را اعلام کرد.

احمد گازرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: البسه مدارس، کیف، کفش و نوشت افزار از سال‌های قبل حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است، برای یک دانش‌آموز که قصد تهیه این موارد در حد متوسط را داشته باشد؛ هزینه البسه حدود ۳۰۰ هزار تومان، کفش و کیف مجموعاً ۷۰۰ هزار تومان و نوشت افزار حدود ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

وی با بیان اینکه ارقام گفته شده برای تهیه کالا با کیفیت متوسط است، گفت: بنابراین در مجموع هزینه‌های اولیه تحصیل یک دانش‌آموز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه کیف و کفش فروشان گفت: امسال قدرت خرید مردم کاهش یافته و شرایط بازار چندان قابل قبول نبود، کاسبان کالاها را براساس تجربه سنوات قبل و استقبال مردم از بازار با تیراژ بالا تهیه کردند، اما امسال مردم استقبال نکرده و خرید چندانی انجام نشد.

گازرانی اضافه کرد: همین موضوع منجر شد که در روزهای اخیر که به شروع سال تحصیلی نزدیک شده‌ایم قیمت بسیاری از کالاها در بازار کاهش یابد و کاسبان محصولات خود را حتی به قیمت خرید نیز عرضه کنند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه برخی از کیف فروشان در روزهای اخیر قیمت‌های خود را تا حد زیادی کاهش داده و از سود خود صرف نظر کرده‌اند، همکاران ما حاضرند حتی به قیمت کمتر از خرید کالاها را بفروشند اما این کالاها در انبارها نماند و دپو نشود.

رئیس اتحادیه کیف و کفش فروشان گفت: اجناسی همچون کیف و کفش در بسیاری از فروشگاه‌ها در انبار مانده و به فروش نرسیده است، مردم برای خرید یک کالا ساعت‌ها در بازار جست و جو می‌کنند تا کالایی که قیمت مناسب‌تری دارد را تهیه کنند.

کد خبر 689204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.