اجرای طرح اهدای بلیط کارت اتوبوس رایگان به دانش‌آموزان در کاشان

شهردار کاشان از اجرای طرح اهدای بلیط کارت اتوبوس رایگان ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

کیومرث محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای نخستین بار تعداد ۵ هزار بلیط کارت ویژه اتوبوس با اعتبار هر کدام یک میلیون ریال برای شروع سال تحصیلی به دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه جدید اهدا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را فرهنگ‌سازی استفاده از حمل و نقل عمومی و استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان به عنوان شهروندان مؤثر و آینده‌ساز شهر عنوان کرد و افزود: امید است این اقدام منجر به کاهش ترافیک شبکه معابر شهری در زمان‌های اوج ترافیک یعنی ساعات شروع و پایان مدارس و در نهایت کاهش چالش‌ها و هزینه‌های مدیریت شهری در درازمدت شود.

شهردار کاشان گفت: دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه معرفی شده از سوی مدیریت آموزش و پرورش به شهرداری، می‌توانند با مراجعه به یکی از مراکز تحویل بلیط کارت مستقر در امور اداری مناطق پنج‌گانه شهرداری یا سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و با ارائه کارت ملی خود بلیط کارت یارانه‌ای را دریافت کنند.

وی از جابجایی رایگان همه دانش‌آموزان شهر کاشان در روز اول شروع مدارس دوشنبه، سوم مهرماه به مناسبت استقبال از سال تحصیلی جدید خبر داد.

محمدپور هدف از اجرای این طرح را تشویق دانش‌آموزان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و ترغیب آن‌ها برای استفاده کردن از اتوبوس‌های شهری در طول سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

وی گفت: متقاضیان سرویس‌دهی مدارس نیز می‌توانند از طریق سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) به آدرس؛ https://irtusepand.ir/ ویژه سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کنند.

کد خبر 689152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.