احیای ۵۴۰۰ واحد اقتصادی راکد و تعطیل در دولت سیزدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی احیای ۵ هزار و ۴۰۰ واحد تعطیل و راکد در کشور را از توفیقات دولت سیزدهم دانست و گفت: دهه پیش رو دهه رونق و شکوفایی است و رشد اقتصادی دو رقمی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدصولت مرتضوی در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی اظهار کرد: در حوزه اشتغال، استان آذربایجان غربی یکی از سرآمدترین استان‌های کشور است.

وی افزود: بر اساس آمار مراکز رسمی کشور و مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۰ در این استان بالغ بر ۱۲ درصد بوده که در بهار ۱۴۰۲ به ۶.۷ درصد تنزل پیدا کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در عرض دو سال بیشتر از پنج درصد نرخ بیکاری در این استان کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این کاهش به برکت طرح‌های عمرانی، اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری، تأمین منابع، تخصیص تسهیلات مناسب از محل ماده ۱۶ سنوات قبل و تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ است.

مرتضوی تصریح کرد: بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ اعتبارات تکمیلی برای اهرم کردن با منابع بانکی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است و دستگاه‌ها با بانک‌های عامل در این راستا برای پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این ۲۰ هزار میلیارد تومان یک راندمان و اثر ۹۰ هزار میلیارد تومانی دارد که با منابع مردم و سرمایه‌های آن‌ها اهرم شده و اثرگذار در اشتغال‌زایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در مشاغل خانگی و اشتغال خرد منابع بسیار خوبی برای استان تخصیص یافته است و مانده منابع تخصیصی مقام معظم رهبری به اشتغال خرد و خانگی تخصیص می‌یابد.

وی احیای ۵ هزار و ۴۰۰ واحد تعطیل و راکد در کشور را از توفیقات دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: دهه پیش رو دهه رونق و شکوفایی است و رشد اقتصادی دو رقمی را پیش‌بینی کرده ایم.

مرتضوی نرخ بیکاری کشور در سال گذشته را ۹ درصد بیان کرد و افزود: شاهد کمترین نرخ بیکاری در سطح کشور طی دو دهه اخیر هستیم.

وی در این جلسه با اهدای لوح تقدیری از موفقیت‌های استانداری آذربایجان غربی در اجرای سیاست‌های اشتغال دولت مردمی سیزدهم و کاهش مطلوب نرخ بیکاری در استان قدردانی کرد.

کد خبر 689148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.