تقدیر از مدیران ۱۱ دستگاه برتر استان کرمانشاه

هجدهمین جشنواره شهید رجایی با تقدیر از مدیران ۱۱ دستگاه برتر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هجدهمین جشنواره شهید رجایی با تقدیر از مدیران ۱۱ دستگاه برتر استان کرمانشاه عصر روز چهارشنبه، بیست‌ونهم شهریورماه در سالن آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

در این مراسم که محمدطیب صحرایی استاندار و جمعی از مدیران استان حضور داشتند، مدیران بهزیستی، جهاد کشاورزی، شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب، گمرکات، صمت، اداره استاندارد، نوسازی و تجهیز مدارس، امور اقتصاد و دارایی، امور مالیاتی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دستگاه‌های اجرایی برتر استان در سال ۱۴۰۱ معرفی شدند.

حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه هدف از برگزاری این جشنواره را تکریم از خدمات مؤثر به مردم در نظام، نهادینه‌سازی فرهنگ ارتقا و بهبود عملکرد در دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

وی افزود: ۵۵ دستگاه اجرایی در سطح استان بر اساس شاخص‌های اختصاصی (وظایف و مأموریت‌های دستگاه‌های اجرایی) و شاخص‌های عمومی در سه محور رضایت‌مندی مردم، بهره‌وری و تعالی و عدالت ارزیابی شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه، در ۶ گروه دسته‌بندی و مورد ارزیابی قرار گرفتند و از هر گروه یک دستگاه مورد تقدیر قرار گرفت، پنج دستگاه دیگر نیز در موضوعاتی دیگر مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در دو سالی که از عمر دولت مردمی سیزدهم می‌گذرد، شاهد دستاوردهای خوبی در سطح کلان و استان کرمانشاه بودیم.

نوروزی افزود: مهم‌ترین شاخص برای اینکه اتفاقات اقتصادی و عمرانی کشور و استان مورد بررسی قرار بگیرد، نرخ رشد اقتصادی است، بنابراین کشور پس از یک دهه نرخ رشد زیر یک درصد، در ۲ سال اخیر در سطح کشور و استان به جایگاه خوبی رسید و در سال ۱۴۰۱ نرخ رشد اقتصادی کشور به ۲.۱ درصد رسید.

وی گفت: در زمینه نرخ بیکاری بر اساس آخرین آمارها در بهار ۱۴۰۲ نرخ بیکاری کرمانشاه ۱۰.۲ درصد اعلام شد که روند کاهشی دارد و در مقایسه با بهار ۱۴۰۱ که نزدیک به ۱۵.۷ درصد بود، نزدیک به ۵.۵ واحد درصد در فصل بهار امسال نرخ بیکاری استان کاهش پیدا کرده است.

تقدیر از مدیران یازده دستگاه برتر استان کرمانشاه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه ادامه داد: در زمینه اشتغالزایی بالغ بر ۳,۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و ۶۰ واحد تولیدی استان کرمانشاه به چرخه تولید بازگشتند.

وی اضافه کرد: ۶۵ هزار نیروی انسانی شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارند که البته نیروهای نظامی و امنیتی را شامل نمی‌شوند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر مدرک فوق لیسانس و دکترا دارند و ۷۲ درصد نیروهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان مدرک لیسانس به بالا دارند.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز اظهار کرد: کارگزاران در نظام اسلامی باید دو موضوع را همیشه مورد توجه قرار داشته باشند، ابتدا رضایت خداوند و سپس خدمت به مردم و اگر بتوانیم این دو موضوع را همواره مدنظر داشته باشیم و بر این دو موضوع تمرکز کنیم با نهایت امید و انگیزه و تلاش حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: در چند ماه اخیر شاهد اقدامات خوبی در استان بودیم و اقدامات خوبی شکل گرفته است که در ارزیابی سال آینده لحاظ خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: برگزاری این جشنواره‌ها برای تشویق دستگاه‌های اجرایی است تا در فضای سالم با هم به رقابت بپردازند و می‌توانند برای بهبود شرایط در راستای خدمت به مردم مفید واقع شوند، بنابراین باید مراقبت کنیم که از طرفی تهدیدهای آن دامنگیر ادارات نشود و این تهدیدها می‌تواند خلاقیت سازمان‌ها و ادارات را بگیرد و سازمان عادت کند روی یک ریل مشخص جشنواره‌ای پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بیشتری از مدیران اجرایی استان قابل تقدیر بودند، اما به دلیل محدودیت‌ها این کار ممکن نبود.

کد خبر 689132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفرامامی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    خیل اعظیم بیکاری در استان کرمانشاه ونبود مدیریت در این استان چهارفصل مهاجرت به استان های دیگر بخصوص تهران نشان از نبود مجریان با دانش را میدهد.لطفا سری به دهه های پنجاه وهفتاد بیندازید وببینید نوک پیکان چگونه درچارت سقوط میکند.مدیریت +ابزار تولید
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    خودتان هم تعریف نکید پس چه کسی باید تعریف کنه آمار بیکاران اختلاف وحشتناک قیمت یک کالا در نقاط مختلف شهر وضعیت نان همه نظر مبارک تان ووووو را تایید می‌کنند