آموزش و پرورش گلپایگان با کمبود معلم روبه‌رو است

رئیس آموزش و پرورش گلپایگان با بیان اینکه سال تحصیلی جدید ۶۴ آموزگار در مقطع ابتدایی و ۵۱ آموزگار در مقاطع متوسطه اول و دوم کمبود داریم، گفت: از ۷۲۳ کلاس درس ۱۱۰ کلاس بدون آموزگار است.

باقر عبیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شعار سال تحصیلی جدید «مهر و مهرورزی» است، اظهار کرد: آموزش و پرورش گلپایگان دست یاری تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، و خیران والامقام را می‌طلبد تا بتواند بستر مناسبی را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش کنونی آموزش و پرورش گلپایگان کسری شدید نیرو است، اضافه کرد: بخشی از این کسری نیرو به فرایند جذب و به‌کارگیری نیروهایی بازمی‌گردد که هنوز نتیجه استخدام آن‌ها در آموزش و پرورش نهایی نشده است.

رئیس آموزش و پرورش گلپایگان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۶۴ آموزگار در مقطع ابتدایی و ۵۱ آموزگار در مقطع متوسطه اول و دوم کمبود داریم، خاطرنشان کرد: در ۷۲۳ کلاس درسی که در مدارس شهرستان تشکیل می‌شود، ۱۱۰ کلاس بدون آموزگار می‌ماند.

عبیری با بیان اینکه جذب معلم از طریق ماده ۲۸ و خرید خدمات هنوز تعیین تکلیف نشده است، اضافه کرد: امسال ۱۶۴ آموزگار در گلپایگان بازنشسته شدند که آمار قابل توجهی است و با توجه به بازگشایی مدارس، پیگیر جبران کمبود معلم هستیم.

وی با بیان اینکه چالش دیگر آموزش و پرورش گلپایگان کمبود ظرفیت آموزشی کار و دانش و فنی حرفه‌ای است، تصریح کرد: در این شهرستان پنج هنرستان داریم که با توجه به استقبال دانش‌آموزان به رشته‌های فنی جوابگو نیست در حالی که برای سال تحصیلی جدید ۱۶۸ دانش‌آموز هنوز موفق به ثبت نام نشده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش گلپایگان ادامه داد: با وجود خالی بودن ظرفیت هنرستان‌های شهر گلشهر و گوگد، دانش‌آموزان ناچار به مراجعه به این دو شهر برای ثبت‌نام هستند.

عبیری تاکید کرد: مسئولان شهرستان نسبت به احداث هنرستان فنی اقدام کنند تا در سال‌های آینده بخشی از کمبود فضای آموزشی رفع شود، چراکه موجب نارضایتی والدین شده است.

وی با اشاره به اینکه واحد آموزشی اشرفی اصفهانی و ساخت دو مدرسه در مناطق مسکن مهر و الوند در دست احداث است، گفت: با توجه به افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی، تعدادی کلاس درس به مدارس معلم، اشرفی اصفهانی، شهید خرمی، شهید فیروزی و علوی زرنجان اضافه شده است.

رئیس آموزش و پرورش گلپایگان با بیان اینکه آموزش و پرورش گلپایگان در زمینه ثبت‌نام و توزیع کتب درسی جایگاه سوم و هشتم استان را دارد، گفت: به مناسبت بازگشایی مدارس ۳۰۰ پک لوازم‌التحریر و ۱۲۰ دست لباس میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

عبیری افزود: تابستان امسال با همکاری و کمک بسیج دانش‌آموزی و بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان کار بهسازی و ساماندهی سرویس بهداشتی مدارس شهید باهنر، شهید خرمی، شهید فیروزی و شهدای رباط سرخ و رنگ‌آمیزی بعضی مدارس انجام شد.

کد خبر 689124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.