ضرورت ایجاد شهرکی برای اسکان متخصصان و نخبگان در مجاورت پارک فناوری پردیس

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور بر ضرورت ایجاد شهر یا شهرک نوآوری در کنار پارک فناوری پردیس با هدف استقرار متخصصان و نخبگان شرکت های دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در مراسم بیست‌ویکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، دستاوردهای متخصصان و فناوران شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این ناحیه نوآوری را امید انگیز بخش دانست و اظهار کرد: با عزم و اراده‌ای که در متخصصان نخبه این شرکت‌ها مشاهده می‌شود، آینده روشنی در انتظار اقتصاد کشور است و تحول اقتصاد را به کمک این شرکت‌ها می‌توان در دسترس دانست.

وی به حمایت از پارک فناوری پردیس و توسعه محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در این ناحیه نوآوری اشاره کرد و افزود: این تلاش امروز با صادرات محصولات دانش‌بنیان، رفع نیازهای تحریمی و ایجاد اشتغال نخبگان به ثمر نشسته است و در این راستا حمایت‌های مسئولان کشور پشتوانه این رشد بوده است؛ علاوه بر این، قانون جهش تولید دانش‌بنیان زمینه‌ساز توسعه هرچه بیش‌تر زیست‌بوم فناوری و نوآوری شده و در عین حال، انگیزه، شور و اشتیاق را در این شرکت‌ها می‌توان دید.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: تصور نمی‌کنم اگر این کشور را جست‌وجو کنیم، جمعی این چنین پرشور، پر امید و صمیمی مانند فناوران مستقر در پارک فناوری پردیس پیدا کنیم؛ لازم است از افرادی که سنگ بنای این پارک را بنا نهادند، خون دل خوردند و پای کار ایستادند تا امروز این درخت تنومند و تناور شکل گیرد قدردانی و حمایت شود.

وی با اشاره به این‌که ناحیه نوآوری پردیس در حال حاضر بزرگ‌ترین زیست بوم فناوری و نوآوری منطقه است، افزود: اینکه امروز یک پارک فناوری، با ۴۷۰ هکتار وسعت موفق شده است بیش از هشت هزار متخصص و نخبه که هر کدام معدن جواهر هستند را در بر بگیرد و سال ۱۴۰۱ افتخار گردش مالی ۴۲ هزار میلیارد تومانی را رقم بزنند، امیدبخش و روشنی‌افکن است.

دهقانی ادامه داد: تجربه پارک‌های علم و فناوری مطرح شرقی و غربی اثبات کرده است که پارک فناوری پردیس از حیث توانمندی‌های نیروی انسانی و تولیدات دانش‌بنیان، در سطح تراز بین‌المللی است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد یک شهر یا شهرک نوآوری نزدیک ناحیه نوآوری پردیس برای استقرار متخصصان و نخبگان افزود: این پارک فناوری که با تلاش‌های بنیان‌گذاران و متولیان امروز به یک ناحیه نوآوری تبدیل شده از ظرفیت ایجاد یک شهر نوآوری برخوردار است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: با ایجاد شهر نوآوری پردیس در کنار پارک فناوری پردیس امید داریم که زمینه جذب و استقرار نخبگان و فناوران بیش از پیش فراهم شود؛ باید یک شهر یا شهرک یا شهر مسکونی خوب شکل بگیرد تا زیست‌بومی برای استقرار متخصصان و نخبگان در کنار این زیست بوم فراهم باشد.

کد خبر 689106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.