تبادل زندانیان آمریکایی با اهداف بشردوستانه انجام شد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، تبادل پنج زندانی ایرانی با پنج زندانی آمریکایی را با اهداف بشردوستانه عنوان کرد و گفت: پول‌های آزادشده برای تامین نیازهای مردم هزینه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در گفت‌وگو با «فرید زکریا» مجری معروف شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» آمریکا اظهار کرد: تبادل زندانیان با آمریکا با اهداف بشردوستانه انجام شد تا ایرانیانی که به شکل ناعادلانه در آمریکا زندانی شده بودند به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

وی با بیان اینکه آزادی زندانیان موجب خوشحالی خانواده‌های این افراد شد، افزود: ایران با این اقدام، نشان داد که برای مسائل بشردوستانه اهمیت زیادی قائل است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: زندانیان آمریکایی در ایران جرایمی مرتکب شده و در دادگاه و نظام قضائی محکوم شده بودند اما با اهداف بشردوستانه آزاد شدند.

وی درباره نحوه مصرف پول‌های آزادشده ایران در کره جنوبی نیز گفت: پول‌های آزادشده به ملت ایران تعلق دارد که تاکنون به شکل ناعادلانه و غیرمنصفانه مسدود شده بودند. این پول‌ها برای تأمین نیازهای مردم هزینه خواهند شد.

گفتنی است؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به منظور شرکت در هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل بامداد بامداد روز دوشنبه_ بیست‌وهفتم شهریورماه با بدرقه حجت‌الاسلام قمی نماینده مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا و اعضای هیئت دولت در صدر هیئت سیاسی عازم نیویورک شد.

سخنرانی در مجمع عمومی، دیدار با سران کشورها و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم، از جمله برنامه‌های آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این سفر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 689097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.