چالش‌ها و راهکارهای صادرات پسته بررسی ‌شد

در نشست مشترک استاندار کرمان با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر اقتصاد، چالش‌ها و راهکارهای بخش صادرات پسته بررسی ‌و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم شهریورماه_ در نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر اقتصاد، رئیس صندوق توسعه ملی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان توسعه تجارت، مدیران عامل بانک‌های کشاورزی، ملی و توسعه صادرات جهت حل مشکلات صادرات پسته شرکت کرد.

از مباحث و تصمیمات این نشست، می‌توان به تأمین مالی ریالی سرمایه در گردش شش هزار میلیارد تومانی از طریق بانک‌های عامل برای خرید پسته اشاره کرد که هفته آینده اقدامات اجرایی آن انجام خواهد شد؛ هم‌چنین پیرامون تأمین مالی ارزی سرمایه در گردش یک میلیارد دلاری از طریق بانک‌های عامل برای صادرکنندگان، توسط بانک‌های عامل از محل منابع صندوق توسعه ملی در بانک‌ها تصمیم‌گیری شد.

در این جلسه توافق با بانک مرکزی جهت رفع محدودیت کارت‌های صادراتی صادرکنندگان به مدت شش ماه نیز انجام شد تا امکان صادرات توسط صادرکنندگان فراهم شود؛ موضوع رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان با توجه به گزارش قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی و امکان انتقال حواله به دیگران نیز مصوب شد.

همچنین مقرر شد رعایت استاندارهای اعلامی فقط در قبال کشورهایی انجام گیرد که استاندارد اعلام شده دارند و در خصوص سایر کشورهایی که استاندارد اعلام شده ندارند، دچار خودتحریمی نباشیم و امکان صادرات وجود داشته باشد.

به گزارش ایمنا، در این نشست نمایندگان بخش خصوصی، انجمن پسته، اتاق بازرگانی کرمان، کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران، اتحادیه خشکبار ایران و سایر تشکل‌های بخش خصوصی نیز حضور داشتند.

کد خبر 689091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.