کرمان باید به جایگاه حقیقی خود در حوزه میراث فرهنگی برسد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان گفت: برای آنکه استان کرمان به جایگاه حقیقی خود در حوزه میراث فرهنگی برسد، باید گام‌های مؤثری برداشته شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، علی بیگ‌زاده _امروز چهارشنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ در مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تنها جنگی که شرق و غرب یک طرف و مقابل یک کشور متحد شدند، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود، اما به لطف الهی و ایثارگری و جانفشانی ملت ایران در مقابل زورگویی تمام دنیا یک تنه ایستادیم.

وی افزود: تنها جنگی که به همت رزمندگان و مردم غیور ایران اسلامی یک وجب از خاک میهن اسلامی از دست نرفت، جنگ تحمیلی بود و فرماندهی امامین انقلاب در طول جنگ و پس از آن، ایران اسلامی را در دنیا سرافراز کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان هفته دفاع مقدس را فرصتی برای تبیین رشادت‌های ملت ایران، ایثارگران، رزمندگان، شهدا و آزادگان دانست و گفت: غیرت ایرانی همراه با منش اسلامی و توسل به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) از عوامل پیروزی در جنگ بود و امروز ما باید میراث‌دار خون شهدا باشیم و ثمره خون شهدا را پاسداری و حراست کنیم.

وی با تقدیر از خدمات فریدون فعالی در اداره کل میراث فرهنگی، به سعید شاهرخی مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان کرمان تبریک گفت و تصریح کرد: زحماتی که در این سال‌ها در راستای توسعه میراث فرهنگی استان کشیده شده است، در ذهن مردم استان ماندگار است و قدردان خواهند بود و امیدواریم قدم‌های مؤثرتری در ادامه راه برداشته شود و آنچه در شأن استان کرمان است، در حوزه میراث فرهنگی ایجاد شود.

بیگ‌زاده بالاترین سرمایه هر مجموعه را نیروی انسانی آن برشمرد و بر توجه به توسعه متوازن استان و تبدیل استعدادهای بالقوه به بالفعل تاکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی و استفاده از توانمندی نیروی انسانی موجود در مجموعه میراث فرهنگی در سطح استان کارها پیش برده شود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه که معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز حضور داشت، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان با اهدای لوح تقدیر به امضای استاندار کرمان، خدمات فریدون فعالی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان را ارج نهاد.

کد خبر 689090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.