بنیه آتش‌نشانی قم تقویت می‌شود/ برنامه‌ریزی برای خرید نردبان ۵۵ متری

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم گفت: خرید نردبان ۵۵ متری، خرید یک دستگاه خودرو cbrn، افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی مادر و برگزاری دوره‌های آموزشی از اقدامات شهرداری قم در زمینه افزایش ضریب ایمنی شهر بوده است.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم تقویت بنیه آتش‌نشانی قم تصریح کرد: در این خصوص پیش‌بینی کردیم که امسال یک دستگاه نردبان بلند ۵۵ متری خریداری شود.

وی با بیان اینکه تأمین هر متر نردبان در حدود یک و نیم تا دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: خرید یک نردبان ۵۵ متری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که با نگاهی که شهرداری در خصوص استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و داخلی دارد، پیگیری‌هایی انجام شده تا بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۲ یک نردبان مرتفع ۵۵ متری خریداری کنیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم تصریح کرد: این اقدام نیاز به مشارکت سایر دستگاه‌ها اعم از سازمان مدیریت بحران استانداری، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دارد تا با توجه به مرتفع سازی ساختمان‌های شهر به خصوص در نهضت ملی مسکن بتوانیم این نیاز را برطرف کنیم.

برنامه‌ریزی برای خرید تجهیزات آتش نشانی قم

وی تصریح کرد: خرید یک دستگاه خودرو cbrn که در حوادث با پایه شیمیایی استفاده می‌شود در دستور کار بوده و اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی نیز برای آن پیش‌بینی شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با اشاره به اتمام ساختمان ایستگاه آتش‌نشانی مادر در بلوار پیامبر اعظم (ص) افزود: با توجه به اینکه اکثر مناسبت‌های شهر قم در این بلوار برگزار می‌شود، شهرداری قم در نظر دارد زیرساخت‌های ایمنی این منطقه را فراهم کند که یکی از این موارد ایستگاه مادر بود.

خرید خودروهای نجات شهری

وی گفت: ایستگاه آتش نشانی مادر در فاز یک شامل هفت ایستگاه و ۱۴ آشیانه است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و نقش بسیار مهمی در پوشش خدمات ایمنی در منطقه خواهد داشت.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: خرید اقلامی مانند چهار تشک نجات، در بودجه پیش‌بینی شده که یکی از این تشک‌ها در تیرماه خریداری شد، هم‌چنین خرید تجهیزات آتش نشانی مانند خودروهای نجات شهری نیز در دستور کار است.

کد خبر 689084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.