چه لنت ترمزی برای لیفان ۶۲۰ و X50 خریداری کنیم؟

اساس کار سیستم ترمز در تمامی خودروها بر پایه اصطکاک و دینامیک است. از روغن ترمز نیز به عنوان تکمیل‌کننده عملکرد این سیستم استفاده می‌شود.

براساس قواعد هیدرولیک، نیرو به واسطه‌ی روغن‌ترمز به دیسک چرخ منتقل شده و در نهایت فرآیند ترمزگیری صورت می‌گیرد. از این رو به منظور ایجاد اصطکاک منفی برای کنترل سرعت و توقف اتومبیل، از قطعه‌ای به نام لنت ترمز استفاده می‌شود. دلیل استفاده از لنت در سیستم ترمز این است که با فشار آوردن بر روی پدال ترمز، قسمت لقمه لنت یا همان بخش قابل اصطکاک لنت ترمز با دیسک چرخ اصطکاک ایجاد کرده و باعث کاهش سرعت خودرو شده و نهایتاً منجر به توقف اتومبیل می‌گردد. به دلیل نقش مهمی که لنت ترمز دارد، باید دقت کنید که در بهترین لنت ترمز را خریداری نمایید تا ترمزگیری خوبی داشته‌باشید. در این مقاله شما را در خرید بهترین لنت ترمز لیفان راهنمایی می‌کنیم.

انواع لنت ترمز لیفان X50 و ۶۲۰

لنت ترمز خودروهای مختلف در سه دسته اصلی یعنی لنت ترمز جنیون، لنت ترمز سرامیکی و لنت ترمز نیمه فلزی تولید شده و در بازار لوازم یدکی عرضه می‌شود. در ادامه ویژگی‌های لنت ترمز سرامیکی و نیمه فلزی را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

لنت ترمز سرامیکی

یکی از سه دسته لنت ترمز باکیفیت و معتبر در بازار لوازم یدکی، لنت ترمز سرامیکی است. لنت‌های سرامیکی از بروزترین لنت‌های تولید شده محسوب می‌شوند. از لنت‌های سرامیکی می‌توان برای تمامی خودروهایی که از ابتدای تولید با لنتOEM تجهیز شده‌اند، استفاده کرد. از مهم‌ترین مزیت‌های لنت ترمز سرامیکی می‌توان به کم صدا بودن، کاهش آسیب به روتورها و مقاوت مناسب این لنت در برابر ساییده شدن اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های لنت ترمز سرامیکی، مقاومت زیاد در درجه حرارت بالا است. در نتیجه با خرید لنت ترمز لیفان X50 از نوع سرامیکی، در هر شرایطی ترمزگیری خوبی خواهید داشت.

لنت ترمز نیمه فلزی

لنت ترمز نیمه فلزی نوع دیگری از انواع پر فروش لنت ترمز در بازار لوازم یدکی است که درصد کمی از عناصر فلزی در ساخت آن استفاده شده است. لنت‌های نیمه فلزی از مس، آهن، فولاد و فلزات دیگر به همراه فیلرها و روان کننده‌ها تشکیل می‌شود. به همین دلیل لنت ترمز لیفان X50 از نوع نیمه فلزی، ممکن است در هنگام ترمزگیری نسبت به سایر لنت‌ها سر و صدای بیشتری تولید کنند. لنت‌های نیمه‌فلزی به دلیل انتقال حرارت خوبی که دارند نسبت به لنت‌های ارگانیک بیشتر مورد توجه قرار گرفته و مخاطب بیشتری را به خود جذب کرده است. از بهترین ویژگی‌های لنت ترمز نیمه فلزی انتقال حرارت بسیار خوب این لنت‌ها در زمان ترمزگیری‌های مکرر است و همین موضوع منجر به حفظ عملکرد مناسب در شرایط جوی مختلف است.

چه لنت ترمزی برای لیفان ۶۲۰ و X50 خریداری کنیم؟

در هنگام خرید لنت ترمز لیفان X50 و ۶۲۰ چه نکاتی باید رعایت کرد؟

قیمت لنت ترمز لیفان یکی از مسائلی‌ست که همواره مورد توجه صاحبان این ماشین قرار گرفته است. قیمت لنت ترمز لیفان ۶۲۰ به عوامل گوناگونی نظیر مواد تشکیل‌دهنده‌ی لنت ترمز، ارزش و اعتبار برند تولیدکننده، مدل خودرو و فرمولاسیون به کار برده شده در فرآیند تولید این قطعه بستگی دارد. امروزه قطعه‌ی لنت ترمز در سه دسته‌ی لنت‌های ارگانیک یا اصل، نیمه فلزی و سرامیکی تقسیم‌بندی شده‌اند. به همین منظور قیمت لنت ترمز در هر یک از این دسته‌ها، طبیعتاً متفاوت خواهد بود.

بهترین برندهای لنت ترمز برای لیفان X50 و ۶۲۰

یکی از موارد مهم که در هنگام خرید لنت ترمز لیفان باید به آن توجه کنید، برند است. برندهای متنوعی در بازار وجود دارد. در نتیجه اگر برندهای باکیفیت را نشناسید، نمی‌توانید لنت ترمز مناسب برای خودروی خود خریداری کنید. در ادامه این مقاله بهترین برندهای لنت ترمز لیفان را به شما معرفی خواهیم کرد.

ام بی کوریا (Mb-Korea)

لنت ترمز از برند ام بی کوریا توسط شرکت موبیس کره جنوبی ساخته و به بازار جهانی عرضه می‌گردد. از ویژگی‌های این لنت ترمز می‌توان به بدون سر و صدا بودن و توان بالا در ایجاد ایمنی در زمان ترمزگیری‌های شدید در شرایط اقلیمی مختلف اشاره کرد. این قطعه به دلیل استفاده از مواد مرغوب سازگاری خوبی با دیسک دارد و مانع از خوردگی دیسک چرخ می‌گردد. همچنین این محصول دارای ضمانت‌نامه اصالت و سلامت فیزیکی کالا نیز می‌باشد.

میراژ (Mirage)

برند لنت ترمز میراژ با استفاده از فرمولاسیون فیبرکربن هیبریدی اقدام به تولید لنت‌های با کیفیت بالا کرده است. فرمول‌های هیبریدی غالباً عاری از مس می‌باشند و یا درصد ناچیزی مس در آن به کار برده شده است. برند تولید کننده لنت ترمز میراژ با استفاده از این فرمول می‌تواند ترمزگیری فوق العاده‌ای را ارائه دهد و از مزیت بی صدا بودن و عدم ایجاد گرد و غبار در هنگام ترمزگیری نیز برخوردار است. لنت میراژ فاقد ماده سرطان زای آزبست بوده و دارای ضمانت‌نامه اصالت و سلامت فیزیکی کالا نیز می‌باشد.

فریکسا (Frixa)

لنت ترمز برند فریکسا از با کیفیت‌ترین لنت‌های موجود در بازار ایران محسوب می‌شود. برند فریکسا یکی از کارخانجات زیر مجموعه‌ی هانکوک کره جنوبی است. از ویژگی‌های لنت ترمز فریکسا می‌توان به بی صدا و فاقد لرزش بودن آن اشاره کرد. این محصول بدون آسیب به دیسک ترمز قابلیت ترمزگیری بالا در شرایط اقلیمی مختلف را دارد. لنت ترمز فریکسا نیز همانند دیگر برندهای معتبر، دارای ضمانتنامه سلامت فیزیکی و اصالت کالا می‌باشد.

چه لنت ترمزی برای لیفان ۶۲۰ و X50 خریداری کنیم؟

های کیو (Hi-Q)

لنت ترمزهای کیو، ساخت کشور کره جنوبی است. های کیو برای اغلب خودروهای وارداتی و حتی خودروهای ساخت ایران به تولید لنت ترمز پرداخته است. لنت ترمزهای کیو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است ولی به دلیل گران‌تر بودن نسبت به سایر برندهای موجود در بازار و به خصوص برای خودروهای داخلی باعث کم فروش بودن این محصول شده است. برندهای کیو به جهت کیفیت بالا رقیب بسیار مهمی با دیگر برندها معتبر در بازار لوازم یدکی می‌باشد.

های تک (Hi-Tec)

لنت ترمز برندهای تک تولید شده توسط شرکت دانگ وو از کشور کره جنوبی می‌باشد لنت ترمزهای تک، بدون ایجاد آسیب به دیسک ترمز در شرایط مختلف آب و هوایی ترمزگیری مناسبی دارد و از ایمنی کافی برخوردار است. از خصوصیات این لنت می‌توان به ترمزگیری بسیار عالی، مقاومت در دماهای بالا، سازگاری با محیط زیست به دلیل حذف آزبست از ساختار آن و کم صدا بودن این محصول اشاره کرد.

پارس لنت (Pars Lent)

لنت ترمز از برند پارس توسط تولیدکننده داخلی به نام شرکت پارس تولید می‌گردد. این قطعه به عنوان یک محصول داخلی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. شرکت پارس لنت با استفاده از فرمولاسیون و تکنولوژی‌های بروز، همواره در حال ارتقاء سطح محصولات خود می‌باشد. از ویژگی‌های مطرح لنت ترمز پارس می‌توان به مقاومت در دشوارترین شرایط آب و هوایی، عمر مفید و استاندارد، عدم سایش و خوردگی دیسک چرخ، و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد.

لنت ترمز لیفان X50 و ۶۲۰ را از کجا خریداری کنیم؟

جهت خرید لنت ترمز می‌توانید به فروشگاه lent.ir مراجعه نمایید. به دلیل تنوع برند و ویژگی‌های منحصر به فرد هر برند، قیمت‌های متفاوتی برای لنت ترمز خودروی X50 و ۶۲۰ وجود دارد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم از مزایای مشاوره رایگان با کارشناسان پشتیبان این سایت استفاده نمایید و با توجه به بودجه‌ی مد نظرتان بهترین لنت ترمز مناسب اتومبیلتان را خریداری کرده و در کوتاه‌ترین زمان، سفارش خود را تحویل بگیرید.

کد خبر 689050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.