محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته در محورهای کشور + جزئیات

با توجه به تعطیلات پیش‌رو و احتمال افزایش حجم ترددها در محورهای برون‌شهری، پلیس تمهیدات ترافیکی در محورهای مواصلاتی کشور و محدودیت‌های ترافیکی ویژه رژه نیروهای مسلح را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محدودیت‌های ترافیکی کرج _ چالوس و تهران _ شمال، محدودیت و ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها و محدودیت‌های ترافیکی ویژه رژه نیروهای مسلح روز جمعه در پایتخت به شرح زیر اعلام شده است:

سرهنگ پیمان کرمی، رئیس پلیس راه البرز، اظهار کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه بیست‌ونهم، سی‌ام و سی‌ویکم شهریورماه جاری از کرج و آزادراه تهران _ شمال به سمت مازندران یک‌طرفه می‌شود.

وی افزود: تردد از ساعت ۱۰ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، یکم، دوم و سوم و چهارم مهرماه سال جاری از کرج و ابتدای آزادراه تهران _ شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع شده است و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد از ساعت ۱۲ تا پایان تخلیه بار ترافیکی از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک‌طرفه خواهد شد.

رئیس پلیس راه البرز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سنگین ترافیک در آزادراه تهران _ شمال و کرج _ چالوس احتمال اعمال محدودیت ترافیک زودتر از زمان اعلام شده وجود دارد.

اعلام محدودیت و ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات پیش‌رو

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، محدودیت‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور طی روزهای چهارشنبه بیست‌ونهم شهریور تا دوشنبه سوم مهرماه را به شرح زیر اعلام کرد:

۱. موتورسیکلت:
تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت شش صبح روز دوشنبه سوم مهر از محورهای کرج _ چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران _ سمنان _ مشهد محورهای قوچان _ مشهد، سبزوار _ مشهد و تربت حیدریه _ مشهد و بالعکس ممنوع است.

تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

۲. سواری :

الف) محور کندوان

۱- تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۰ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه شهریور از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران ممنوع است و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ همان روز از کرج میدان امیرکبیر و آزادراه تهران _ شمال به سمت مرزن‌آباد به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

۲- تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۰ تا ۲۴ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه یکم، دوم، سوم و چهار مهرماه از کرج و ابتدای آزادراه تهران _ شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.

ب) محور هراز:
۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یک‌طرفه مقطعی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه سی‌ام و سی‌ویکم شهریور و اول مهر به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

۳. نقلیه سنگین (به استثنا حاملان مواد سوختی یا فاسدشدنی):

۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج _ چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

۲- محور هراز: تردد تمام تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است، اما تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه و همچنین از ساعت شش تا ۲۴ روزهای شنبه و یکشنبه، یکم و دوم مهرماه از محور هراز ممنوع است.

۴- محور تهران _ فیروزکوه _ قائم شهر :

الف) تردد انواع تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه از مسیر (جنوب به شمال) محور تهران _ فیروزکوه _ قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

ب) تردد انواع تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای شنبه و یکشنبه یکم و دوم مهرماه از مسیر (شمال به جنوب) ممنوع است.

۵- محور آستارا _ اردبیل و بالعکس :

الف) تردد تمام کامیون و تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه و از ساعت هشت تا ۲۴ روزهای شنبه و یکشنبه یکم و دوم مهرماه در محور مذکور ممنوع است.

۶- محور قدیم رشت _ قزوین و بالعکس :

الف) تردد تمام کامیون و تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه و از ساعت هشت تا ۲۴ روزهای شنبه و یکشنبه در محور مذکور ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و با توجه به شرایط ترافیکی محورها هرگونه تغییر در ساعت و با نحوه اجرا محتمل خواهد بود.

محدودیت‌های ترافیکی ویژه رژه نیروهای مسلح روز جمعه در پایتخت

سرهنگ رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، اظهار کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز جمعه شروع و در این ایام مراسم خاصی برگزار خواهد شد که تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی این مراسم به صورت صددرصدی حضور خواهند داشت و پلیس تمهیدات ویژه‌ای را نیز برای عبور و مرور در نظر گرفته است‌.

وی افزود: مهم‌ترین این تمهیدات و مراسم رژه نیروهای مسلح در صبح روز جمعه است که در بلوار علامه عسگری و ضلع شمالی حرم مطهر برگزار خواهد شد، با توجه به گستردگی این مراسم پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ویژه ترافیکی خاصی را در نظر گرفته است و از نیمه شب پنجشنبه یعنی از ساعت ۲۴، بزرگراه هاشمی و علامه عسگری مسدود خواهند شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: از ساعت ۲۴ پنجشنبه شب مسیر شمال به جنوب صالح آباد از روی پل شهید صنیع خانی مسدود خواهد شد، یعنی آزادگان غرب به جنوب، شرق به جنوب و شمال به جنوب صالح آباد مسدود و اجازه تردد داده نخواهد شد.

وی گفت: طول بلوار علامه عسگری نیز به همین صورت است و به سمت شرق از جاده قدیم قم از شهید رجایی و از سمت غرب از آزادراه خلیج فارس مسدود و اجازه تردد داده نخواهد شد، یعنی آزادراه جنوب به شرق، شمال به شرق و غرب به شرق و محدوده جاده قم از جنوب به غرب، شمال به غرب مسدود خواهد شد.

سرهنگ رازقی افزود: لازم به ذکر است تمام فرعی‌های این محورها نیز مسدود و اجازه تردد داده نخواهد شد. مسیر جایگزین هم برای افرادی که قصد تردد به بهشت زهرا (س) را دارند، بزرگراه شهید رجایی و جاده قدیم قم می‌باشد که می‌توانند از درب‌های جنوبی وارد بهشت زهرا (س) شوند.

وی تصریح کرد: اعمال این محدودیت‌ها، محدودیتی برای تردد دیگر رانندگان ایجاد نمی‌کند، چراکه مسیرهای جایگزین وجود دارد و دیگر محورها باز است و برای رانندگان عبوری به هیچ عنوان مشکلی به وجود نخواهد آمد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: صبح جمعه شلوغ‌ترین زمان برای رفتن به بهشت زهرا (س) است، توصیه می‌شود افرادی که قصد زیارت اهل قبور را دارند این کار را به پنجشنبه موکول کنند و در این روز به بهشت زهرا (س) تشریف ببرند تا با ترافیک روز جمعه مواجه نشوند، اما این وضعیت تا ساعت ۱۱ تا ۱۲ روز جمعه خواهد بود و محدودیت‌ها برداشته خواهد شد.

وی گفت: مأموران پلیس در تمام مسیرهای اعلامی حضوری پر رنگ دارند و مشغول روان‌سازی ترافیک و تأمین نظم عبور و مرور خواهند بود.

کد خبر 689035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.