اجرای طرح فیبر نوری استان بوشهر تسریع می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: وزیر ارتباطات بر پیشرفت و تسریع طرح‌های فیبر نوری در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی سلیمیان اظهار کرد: در این نشست وزیر ارتباطات برای اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سطح کشور، امضا تفاهم نامه با ۵۰۰ شهرداری در سراسر کشور را تاکید کرد.

وی افزود: به گفته وزیر ارتباطات اگر شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی در استان بوشهر همکاری لازم را داشته باشند می‌توانیم تا دهه فجر امسال پروژه فیبرنوری را در شهر بوشهر به اتمام برسانیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر تصریح کرد: وزیر ارتباطات از طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها به عنوان اولویت دولت و زیرساخت توسعه کشور برای دهه‌های آینده یاد کرد که بر بستر آن می‌توان سرعت‌های چند صد مگابیتی به مردم ارائه کرد.

سلیمیان یادآور کرد: وزیر ارتباطات با انتقاد از اینکه طرح‌های فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان بوشهر با سرعت خوبی آغاز شد، اما به دلایل مختلف این طرح‌ها در استان بوشهر به کندی ادامه دارد، خواستار تسریع در این طرح شد.

وی ادامه داد: استاندار بوشهر نیز بعد از گزارش معاونان وزیر ارتباطات درباره وضعیت اجرای فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان بوشهر تاکید کرده که باید این پروژه در تمام شهرستان‌های استان به سرعت انجام شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر یادآور شد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های استان تکمیل شبکه فیبر نوری FTTH توسط اپراتورها و شرکت مخابرات منطقه است.

سلیمان گفت: با همکاری شهرداری‌ها به منظور اعطای مجوز حفاری به اپراتورها به جهت تکمیل پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان بوشهر، بخش زیادی از درخواست‌ها که عمدتاً دریافت خدمات ثابت است مرتفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکمیل دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات است که در همین راستا تاکنون از مجموع ۴۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر ۳۹۸ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر تاکید کرد: اگر شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی در استان بوشهر همکاری لازم را داشته باشند می‌توانیم تا دهه فجر امسال تمام روستاهای این استان را به شبکه ملی اطلاعات و همچنین پروژه فیبرنوری را در شهر بوشهر به اتمام برسانیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 689033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.