امید را در دل دانش‌آموزان زنده‌تر و ایمان آنها را غنی‌تر کنید

وزیر آموزش و پرورش گفت: از معلمان می‌خواهیم امید را در دل دانش‌آموزان زنده‌تر و ایمان آنها را غنی‌تر کنند و اعتماد به نفس به بچه‌ها دهند تا بدانند که می‌توانند زندگی خود را اداره و کشور را آباد کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی با حضور در آئین جشن شکوفه‌ها که در دبستان دخترانه مردانی آذری منطقه ۱۰ شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: «مدرسه قوی و ایران قوی»، شعار سال تحصیلی امسال است.

وی افزود: تقاضا از معلمان به ویژه معلمان ابتدایی این است که بازی را از بچه‌ها نگیرند و شرایط به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان در کلاس درس هم بازی کنند و تدریس را با بازی پیش ببرند؛ چراکه شیوه آموزشی ما بازی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از معلمان می‌خواهیم امید را در دل دانش‌آموزان زنده‌تر و ایمان آنها را غنی‌تر کنند. اعتماد به نفس به بچه‌ها دهید تا بدانند که می‌توانند زندگی خود را اداره و کشور را آباد کنند.

وی خطاب به معلمان ادامه داد: عشق به وطن و خردورزی را در بچه‌ها شکوفا کنید، در کنار خودباوری، عزت نفس را به آنها منتقل کنید تا یاد بگیرند کجا «بله» و کجا «نه» بگویند؛ چراکه نه گفتن در دنیای امروز بیشتر از بله گفتن کارآمد است.

صحرایی با بیان اینکه برخی دنبال این بودند مدرسه به هنگام آغاز نشود، گفت: شهدا برای این دانش‌آموزان رفتند و این موضوع را باید به دانش‌آموزان یاد داد. اگر اقتصاد، جامعه و فرهنگ قوی و ایران می‌خواهیم، باید مدرسه قوی‌تر شود.

وی با تاکید بر اهمیت خانواده‌محوری در معاونت ابتدایی آموزش و پرورش خطاب به خانواده‌ها گفت: شما تربیت کننده اصلی بچه‌ها هستید و پیوند شما و ما به عاقبت به خیری بچه‌ها منتهی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امسال مقرر کردیم دانش‌آموزان سه سال اول ابتدایی، یک معلم داشته باشند، چراکه معلم مادر و پدر دوم آنها است. این اقدام آغاز شده و ادامه خواهد داشت و هدف نیز این است که دانش‌آموزان زندگی کردن را از مدرسه و با مدرسه یاد بگیرند.

کد خبر 689021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.