افزایش ۱۰ هزار نفری تعداد دانش‌آموزان قم در مهرماه سال جاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: تعداد دانش‌آموزان استان قم مهرماه امسال نسبت به سال گذشته، ۱۰ هزار نفر افزایش داشته و به ۳۰۵ هزار نفر رسیده است.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فرارسیدن روزهای آغازین سال تحصیلی جدید اظهار کرد: جشن شکوفه‌ها روز چهارشنبه در مدارس استان قم برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در استان قم ثبت نام کرده‌اند، افزود: امسال در استان قم ۳۰۵ هزار دانش‌آموز به مدرسه می‌روند که ۹۵ درصد این تعداد در شهر قم و ۵ درصد در شهرها و روستاهای دیگر استان قم به مدرسه خواهند رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۸ کلاس درس پایه اول آماده شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع امسال ۱۶۳ هزار دانش‌آموز ابتدایی در مدارس استان قم ثبت نام کرده‌اند که تلاش کردیم با جلب مشارکت خیران، برای تحصیل نیازمندان تسهیلاتی از جمله لباس فرم رایگان در نظر بگیریم.

رحیمی با اشاره به معضل کمبود مدارس در شهر قم، ادامه داد: هر چند امسال ۱۹ مدرسه به مدارس استان قم اضافه شده است اما همچنان نیازمند تأمین مدرسه به ویژه در مناطق با تراکم جمعیت زیاد از جمله منطقه انسجام و پردیسان هستیم.

وی به برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش استان قم به ریاست استاندار اشاره کرد و گفت: حل معضل کمبود مدارس نیازمند همکاری تمام ارگان‌ها است که در این زمینه در حال رایزنی هستیم.

کد خبر 689006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.