رونمایی از پوستر تبلیغاتی جنگ تحمیلی «نان بلوط می‌خوریم با برنو می‌جنگیم» در یاسوج

اولین پوستر تبلیغاتی جنگ تحمیلی رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «نان بلوط می‌خوریم با برنو می‌جنگیم»، در یاسوج رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سلمان خواست‌خدایی امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم شهریورماه_ در آئین رونمایی اولین پوستر تبلیغات اعزام به جبهه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما برگرفته از نهضت عاشورا است، اظهار کرد: همانطور که خون سیدالشهداء اسلام و مذهب را بیمه کرد، خون شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جبهه امنیت و سلامت نیز انقلاب را بیمه کرده‌است.

وی افزود: پیشنهاد بازطراحی و رونمایی اولین پوستر تبلیغات اعزام به جبهه استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه‌ای با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارائه شد که مورد موافقت سردار «کارگر» قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این پوستر در سال ۱۳۵۹ همزمان با شروع جنگ تحمیلی، در نقاط مختلف شهر یاسوج نصب شده بود که توجه زیادی را به خود جلب کرد.

وی تصریح کرد: این پوستر، تصویری از یک فرد عشایری با لباس محلی عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد بود که در کنار تصویر نوشته شده بود «نان بلوط می‌خوریم با برنو می‌جنگیم» که این شعار با توجه به تحریم‌های آن زمان، هم جواب همه ابرقدرت‌ها را داده بود و هم دلگرمی برای دوست‌داران انقلاب اسلامی بود.

کد خبر 689005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.