رکوردشکنی اصفهان در عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب در کشور

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با حضور تعدادی دامپزشک به‌صورت داوطلبانه و افتخاری در پناهگاه حیوانات بلاصاحب اصفهان امروز (چهارشنبه) عقیم‌سازی ۱۵۰ قلاده سگ در حال انجام است که این اقدام به‌نوعی رکوردشکنی در کشور محسوب می‌شود.

رامین میرعسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ پناهگاهی برای حیوانات بلاصاحب در شرق باغ رضوان نزدیک سازمان مدیریت پسماند احداث شد که تا یک سال و نیم پیش توسط انجمن حمایت از حیوانات اداره می‌شد، اما به دلیل تنش‌ها و حساسیت‌هایی که در آن زمان به وجود آمد، شهرداری مدیریت این موضوع را به دست گرفت و تعدادی نیرو و کارشناس در پناهگاه قرار داد.

وی با بیان اینکه ۱۵ نفر کارشناس در سطح منطقه حاضر هستند و تمام پیام‌هایی که از طریق ۱۳۷ ارسال می‌شود، پیگیری و مشکل را رفع می‌کنند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مناطقی که تعداد سگ‌های بلاصاحب رو به افزایش است، تعداد زیادی از آن‌ها را زنده‌گیری کردیم و این فرایند به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پس از زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب، به پناه‌گاه منتقل می‌شوند، تصریح کرد: این سگ‌ها در پناه‌گاه به ترتیب در مرحله نخست انگل‌زدایی، واکسیناسیون و سپس شست‌وشو می‌شوند تا برای عقیم‌سازی آماده شوند.

وی گفت: هزینه نگه‌داری سگ‌های بلاصاحب و داروهایی که در دوران عقیم‌سازی مصرف می‌کنند، بسیار بالا است، اما با این وجود جمعیت آن‌ها در سطح شهر تحت کنترل است و از شهروندان نیز تقاضا داریم در صورتی‌که مورد خاصی مشاهده کردند، اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود.

میرعسگری اظهار کرد: با حضور تعدادی دامپزشک به‌صورت داوطلبانه و افتخاری در پناهگاه حیوانات بلاصاحب اصفهان امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ عقیم‌سازی ۱۵۰ قلاده سگ در حال انجام است که این اقدام به‌نوعی رکوردشکنی در کشور محسوب می‌شود، همچنین از سوی حامیان حیوانات نیز ۲۰ نفر به عنوان نمایندگان شهر حضور دارند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۵۴۷ قلاده سگ زنده‌گیری و از این تعداد ۱۲۶۳ مورد به‌صورت کامل عقیم‌سازی شده است.

کد خبر 688957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.