طراحی اپلیکیشن کاربردی برای ناشنوایان با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل انجمن ناشنوایان اصفهان از طراحی اپلیکیشن کاربردی برای ناشنوایان با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیگین عباسی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ در نشست خبری انجمن ناشنوایان اصفهان، اظهار کرد: برنامه‌هایی از جمله برگزاری نشست خبری، همایش پیاده‌روی، جشن و آئین گرامیداشت هفته ناشنوایان، برگزاری دورهمی خانوادگی، جشن اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات ورزشی و فرهنگی برگزار شده در طول هفته جهانی ناشنوایان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نیاز به مترجم و اشتغال مهم‌ترین خواسته‌های ناشنوایان است، افزود: تربیت مترجم زبان اشاره و اجرای طرح اعزام مترجم به درخواست خود ناشنوایان و به صورت رایگان و انعقاد تفاهم‌نامه با مرکز درمانی حضرت ابوالفضل (ع) به منظور حضور و استقرار مترجم زبان اشاره در یک مرکز درمانی برای نخستین بار در کشور از اقدامات انجام شده در طول سال گذشته است.

مدیرعامل انجمن ناشنوایان اصفهان تصریح کرد: چاپ و نشر نشریه آوای خاموشان توسط خود ناشنوایان، راه‌اندازی سامانه دسترسی به اورژانس و آتش‌نشانی از طریق پیامک، تلاش در راستای معرفی ناشنوایان به جامعه به منظور پذیرش توسط افراد عادی با مشارکت در برنامه‌ های فرهنگی و هنری با همکاری شهرداری، برگزاری کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و حمایت از شرایط معیشتی، پوشاک و دارویی افراد عضو انجمن از سایر اقدامات انجام شده بوده است.

وی با اشاره به طراحی اپلیکیشن کاربردی برای ناشنوایان با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، ادامه داد: این اپلیکیشن طراحی و آماده شده است، اما با توجه به بار مالی موجود هنوز امکان استفاده از آن برای ناشنوایان وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه تمام اعضای انجمن به صورت داوطلبانه فعالیت و همکاری دارند، خاطرنشان کرد: مترجمان نیازمند در نظر گرفتن پست سازمانی هستند و پیگیری‌هایی به منظور رفع چالش‌های موجود انجام شده، اما بی‌نتیجه بوده است.

کد خبر 688951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.