دفاع مقدس از عبرت آموزترین دوران تاریخ ایران است

استاندار همدان گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس که رزمندگان و ایثارگران ما با بهره‌مندی از روحیه ایثار و شهادت و تبعیت از ولایت فقیه، خواب دشمن برای تصرف کشور و نابودی ایران و انقلاب اسلامی را پریشان کردند، از عبرت آموزترین دوران کشور در تاریخ است.

به گزارش ایمنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» امروز _ چهارشنبه بیست‌ونهم شهریورماه _ در مراسم همایش سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز (مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس) در محضر مقام معظم رهبری (به صورت وبیناری) افزود: دشمنان می‌خواستند نامی از ایران نماند و انقلاب اسلامی را نابود کنند بنابراین هر ۱۰ سال برنامه‌ای برای شکست انقلاب طرح ریزی کردند که در همه موارد با شکست و خفت روبه‌رو شدند.

وی با تاکید بر اینکه ایثارگران در دوران دفاع مقدس از اسلام، قرآن و کشور دفاع کردند ادامه داد: بیان ارزش‌های دوران دفاع مقدس که با دست خالی در برابر دشمن مجهز در طول هشت سال نتوانست یک وجب از خاک وطن را در تصرف داشته باشد، یک ضرورت است.

قاسمی فرزاد گفت: رزمندگان دفاع مقدس در مبارزه خود با دشمن، چنان صدام را به خفت و خواری کشاندند که وی برای جبران این شکست نقشه حمله به کویت را طراحی و اجرا کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیان ارزش‌های دوران دفاع مقدس باید به عنوان الگویی برای نسل جوان به بهترین شیوه ممکن یادآوری شده و به شکل تجلی از خودگذشتگی ها به نمایش درآید.

استاندار همدان گفت: رزمندگانی که در هشت سال دفاع مقدس پشت سر رهبری بوده و هم اکنون نیز هستند به چنان اقتداری دست یافته‌اند که کشور اکنون مصون از هر حمله دشمنان شده است.

وی تاکید کرد: دشمنان فراموش نکرده‌اند که فرزندان روح الله تا آخرین قطره خون در راه ارزش‌ها ایستاده‌اند، شهیدان همت، همدانی، چیت‌سازیان، سلگی و سایر شهدا الگوی ما هستند و همه ما نیز آرزوی شهادت داریم.

قاسمی فرزاد یاد و نام همه کسانی که شکنجه ستم شاهی را به جان خریدند و در راه امام ماندند و پایه گذار انقلاب بزرگ اسلامی شدند، را گرامیداشت و تاکید کرد: در حالی که در آستانه هفته دفاع مقدس عطر و یاد شهدا در شهر پیچیده و مردم با تمام قدرت در صحنه هستند، دولت سیزدهم با دیپلماسی عزت‌مندانه در جهان موفق عمل کرده و دستاوردهای زیادی داشته است.

استاندار همدان ادامه داد: پیشکسوتی در هر حرفه‌ای محترم است اما در جهاد، ایثار و شهادت یک مقوله دیگری است که به خانواده‌های ایثارگران، دوران دفاع مقدس یعنی بهترین دوران این سرزمین، افتخار می‌کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 688940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.