دفاع مقدس برای نسل امروز تبیین شود

فرماندار شهرستان آران و بیدگل دفاع مقدس را گنجینه پر ارزشی دانست که باید برای نسل کنونی مورد تبیین قرار گیرد.

علی اکبر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس همچون گنجینه پر ارزشی است که با تبیین آن برای نسل امروز، فرهنگ دفاع مقدس که لبریز از صداقت، امید، ایثار و مهربانی بود را زنده می‌کنیم.

وی افزود: صفات پسندیده مردم در دوران دفاع مقدس که تحت تأثیر فرهنگ آن دوران نقش گرفته بود برای نسل امروز قابل درک نیست، از این رو با جهاد تبیین و بیان برادری‌، محبت، تولید، علم، صداقت، ایثار، شجاعت و هر آنچه را که انسان طلب می‌کند؛ برای نسل کنونی قابل لمس می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: با دست خالی وارد جنگ شدیم و با به‌روزترین تجهیزات و تکنولوژی از جنگ خارج شدیم، این موضوع وضعیت علمی قبل و بعد از جنگ را بیان می‌کند.

رضایی اضافه کرد: امسال متفاوت از سال‌های قبل بزرگداشت هفته دفاع مقدس با برنامه‌های متنوع و مردمی برگزار و گرامیداشت رزمندگان این دوره با محوریت مردم انجام می‌شود، اگر این اتفاق به خوبی نهادینه شود و جوان امروز ما رزمنده و قهرمان دیروز دفاع مقدس را بشناسد برای خود از مدل‌های غربی الگوسازی نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: اگر جوان امروز و جانبازان هفتاد درصدی، تک تیراندازانی که دنیا سر تعظیم برایشان فرود می‌آورد و پدر و مادر شهیدان را کاملاً بشناسد دیگر به دنبال الگوهای غربی نمی‌رود، ما مسئولان وظیفه داریم که این قهرمانان را به جوان امروز معرفی کنیم.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: ما باید قدر داشته‌های خود را بدانیم و از آن‌ها تجلیل کنیم؛ جوان دانشجوی ما باید قدر رزمنده دیروز را که با ایثار و فداکاری فرصت علم‌آموزی در امنیت کامل را برای او به وجود آورده است بداند.

رضایی اظهار کرد: قهرمان دفاع مقدس باید از دانشجویی که در مدارج علمی رتبه آورده است و در جنگ نرم امروز با پیشرفت تکنولوژی ایران را به خودکفایی می‌رساند، تجلیل کند.

کد خبر 688938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.