زئولیت سمنان در مسیر بین‌المللی شدن است

مشاور معدنی وزیر صمت با بیان اینکه زئولیت سمنان از بهترین‌های آسیا است، گفت: زئولیت سمنان در مسیر بین‌المللی شدن است و کشورهای آفریقایی خواستار آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید پورمقدم امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ در هشتمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران در دانشگاه سمنان، اظهار کرد: زئولیت سمنان از بهترین‌های آسیا است و کشورهای آفریقایی علاقه مند به زئولیت سمنان هستند.

وی با اشاره به رتبه بالای کشور از نظر کیفیت و ذخایر زئولیت، افزود: نقطه ضعف موجود در تولید، فرآوری و ارزش افزوده است که امیدوارم با دانش و بومی‌سازی، برگزاری این کنفرانس‌ها و استفاده از تجربیات دانشمندان ملی و بین‌المللی این نقطه ضعف‌ها برطرف شود.

مشاور معدنی وزیر صمت با تاکید بر اینکه تشکیل اوپک زئولیت در دستور کار قرار دارد و تلاش داریم ال دبیرخانه اوپک زئولیت در ایران ایجاد شود، خاطرنشان کرد: زئولیت سمنان در مسیر بین‌المللی شدن است.

پورمقدم با اشاره به سوابق درخشان استان سمنان در گردشگری معدنی، تصریح کرد: برگزاری اینگونه کنفرانس‌ها، حلقه اتصالی صنعت و دانشگاه است.

به گزارش ایمنا، هشتمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران با حضور مشاور معدنی وزیر صمت، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، رئیس دانشگاه سمنان و پژوهشگران، فناوران، صنعتگران، دانشجویان و مدیران شرکت‌های دانش بنیان معدنی کشور در دانشگاه سمنان در حال برگزاری است.

کد خبر 688932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.