اجرای طرح جهاد آب‌رسانی در روستاهای سمیرم

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان سمیرم گفت: تعداد ۴۶ روستای سمیرم تحت پوشش جهاد آبرسانی است.

مجید صابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی در شهرستان سمیرم با هدف برخورداری روستاهای محروم از آب شرب سالم و پایدار در حال اجرا است که از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو است.

وی افزود: هدف از اجرای طرح، آبرسانی به روستاهای بدون آب آشامیدنی یا تنش آبی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های موجود در بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی و خیران آب‌رسان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: ۱۲۵ هزار متر لوله‌گذاری و ۵۶ هزار متر شبکه توزیع با ۱۵ مخزن با حجم ۵۵۰۰ متر مکعب در حال انجام است.

صابری اضافه کرد: از تعداد ۱۲۵ روستا، ۱۰۲ روستا و شش شهر تحت پوشش اداره آبفا هستند و جمعیت برخوردار از طرح جهاد آبرسانی، ۱۵ هزار نفر است.

وی تصریح کرد: تعداد روستاهای تحت پوشش جهاد آبرسانی ۴۶ روستا است که از وضعیت پایداری بهتری برخوردار می‌شوند و در سه بخش پادنا علیا، پادنا وسطی و بخش وردشت با چند اکیپ عملیاتی در حال اجرا است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان سمیرم ادامه داد: مجری طرح جهاد آبرسانی بسیج سازندگی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه طرح جهاد آبرسانی از صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

صابری گفت: از ۱۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری ۲۵ کیلومتر به طور کامل اجرا شده و مابقی نیز در حال اجرا است، به علاوه از ۱۵ مخزن سه مخزن عقد قرارداد شده که یکی از مخازن با ۹۰ درصد پیشرفت و دو باب مخزن دیگر با ۲۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

وی افزود: در تمام شهرستان‌ها سه درصد کاهش هدر رفت آب داریم و اصلاح شبکه در روستاها باعث کاهش ۳۰ درصدی هدررفت می‌شود.

کد خبر 688880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.