هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری یزد برای کنترل سیلاب‌های احتمالی

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای دفع آب‌های سطحی، کنترل روان‌آب‌ها، احداث چاه‌های جذبی و تکمیل رودخانه مرکزی یزد هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور، استان‌های مرکزی پاییز پیش‌رو پرباران خواهد بود. با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و به منظور جلوگیری از مشکلاتی مشابه سیل سال گذشته در شهر یزد و خسارت‌های ناشی از آن، تقویت سیل‌بندها در دستور کار شهرداری یزد قرار گرفت و اقدامات لازم در حوزه شهری انجام شد.

مجموعه مسئولان استان یزد، استاندار یزد، مدیرکل مدیریت بحران و سایر نهادهای مربوطه به تازگی از سیل بندهای شهر یزد و سایر نقاط استان برای بررسی آخرین وضعیت سیل‌بندها بازدیدهایی را انجام دادند.

تمام مناطق شهر به رودخانه مرکزی متصل شده است

عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام شده در شهر یزد به منظور جلوگیری از خسارت سیل‌های احتمالی، تقویت سیل‌بندها، افزایش چند متری تاج سیل‌بند و جمع‌آوری رسوبات در محل سیل‌بندها است.

وی افزود: نخاله‌هایی که داخل سیل‌بندها است جمع‌آوری شده و بخشی نیز در حال جمع‌آوری است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: گورآب‌هایی نیز در پشت سیل بندها ایجاد شده است تا اگر سیل‌بندها از آب پر شد، بخشی از آن به داخل گوراب‌های پشت سیل‌بند تخلیه شود.

سیفی با بیان اینکه سیل‌بند دیگری توسط ارتش ایجاد شده و سپاه به تازگی احداث سیل‌بند جدیدی را آغاز کرده است، تصریح کرد: پیش‌بینی‌های لازم به منظور وارد نشدن آب از سایر نقاط و خارج از شهر در نظر گرفته شده و بیش از ۷۰۰ چاه جذبی در نقاط مختلف شهر یزد احداث شده است.

هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری یزد برای کنترل سیلاب‌های احتمالی

وی با اشاره به اصلاح بعضی خیابان‌های سطح شهر، اضافه کرد: جدول‌گذاری مجدد خیابان‌هایی که جداول آن‌ها در طرح تعریض حذف شده بود و انتقال آب به درستی صورت نمی‌گرفت، انجام و مسیر انتقال آب باز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام مناطق شهر به رودخانه مرکزی متصل شده است، گفت: روان‌آبی‌های سطح شهر به رودخانه مرکزی می‌رسد، دیوارهای ساحلی رودخانه ترمیم شده و باز کردن مسیرها در دستور کار قرار گرفته است.

سیفی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای دفع آب‌های سطحی، روان‌آب‌ها، احداث و تکمیل رودخانه و چاه‌های جذبی هزینه و اقدامات ویژه‌ای برای تقویت سیل بندها انجام شده است.

وی اظهار کرد: به مردم یزد اطمینان خاطر می‌دهم امسال اگر باران شدیدی داشته باشیم، مردم همچون سال قبل نگرانی جدی نخواهند داشت. روان‌آب‌ها هدایت و کنترل و مسیر روان‌آب‌ها باز شده است.

کد خبر 688788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.