حضور هیئت قضایی از ایران در مجمع قضات کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای

با توجه به پذیرش عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و به دعوت چین، هیئت قضائی شامل پنج نفر از قضات عالی رتبه کشور در این مجمع حضور پیدا کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، مجمع منطقه‌ای قضات دادگاه‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با هدف توسعه همکاری‌های حقوقی کشورهای عضو این سازمان، به میزبانی دادگاه عالی خلق چین برگزار می‌شود و هیئت قضائی جمهوری اسلامی ایران نیز در این اجلاس حضور دارد.

در این نشست مسائلی از جمله اعتبار قضائی، جرایم اطفال، جرایم رایانه‌ای، قراردادهای تجاری و راه‌های توسعه همکاری‌های قضائی میان کشورهای عضو سازمان شانگهای مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه اعلام کرد: با توجه به پذیرش عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و به دعوت چین، هیئت قضائی شامل پنج نفر از قضات عالی رتبه کشور در این مجمع حضور پیدا کردند.

اعضای این هیئت، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس و مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان، شهرام لرستانی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران و رئیس مجتمع جرایم رایانه‌ای، احمد جعفری رئیس مجتمع قضائی شهید فهمیده ویژه اطفال و نوجوانان و عطااله رودگر مدیرکل تدوین لوایح معاونت حقوقی قوه قضائیه هستند.

به گزارش ایمنا، سازمان همکاری شانگهای از سال ۲۰۰۱ میلادی ایجاد شده است که هم‌اکنون ۹ کشور اعضای دائم آن را تشکیل می‌دهند و از تیرماه امسال نیز جمهوری اسلامی ایران با موافقت سران کشورهای عضو، به عضویت دائم این سازمان بین‌المللی درآمده است و دارای حق رأی است.

قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی از همه فرصت‌های پیش رو در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های ترسیم شده برای این قوه در قانون اساسی استفاده خواهد کرد و حضور اثرگذار در مجامع بین‌المللی و استفاده از ظرفیت همکاری طیفی از کشورها نیز در همین راستا است.

کد خبر 688777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.