بخش بزرگی از شبکۀ آب خام شهر کرمان تکمیل می‌شود

شهردار کرمان گفت: بخش بزرگ و قابل‌توجهی از شبکه آب خام شهر کرمان، در سال‌ جاری تکمیل خواهد شد و امیدواریم با استفاده از یک شبکه آب خام پیوسته، بتوانیم کیفیت آب شهری را مدیریت کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شعرباف با بیان اینکه فارغ از موضوع خشک‌سالی، وضعیت چاه‌ها در کرمان نامناسب است، اظهار کرد: عمق چاه‌ها در برخی موارد در غرب شهر به ۳۰۰ متر رسیده و شوری آب بسیار بالاست و در بسیاری از نقاط شهر به‌ویژه از میدان آزادی به سمت فرودگاه، EC بالای ۵۰۰۰ و ۸۰۰۰ است که تقریباً می‌شود گفت برای آبیاری فضای سبز، غیر قابل استفاده است.

وی با اشاره به مشکلات اساسی در زمینه حجم آب و کیفیت آن، مهم‌ترین مطالبه مدیریت شهری را گرفتن سهم شهرداری از پساب فاضلاب عنوان کرد و افزود: برخلاف بسیاری از کلان‌شهرها به سهم شهرداری کرمان از پساب فاضلاب بی‌توجهی شده است؛ در قرارداد با شرکت «بوتیا» در خصوص اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان، حق شهرداری برای استفاده از پساب فاضلاب به این شرکت اعطا شده و مدیران وقت استان به این مسئله بی‌توجهی کردند.

شهردار کرمان از برگزاری جلسات متعدد با اعضای شورای اسلامی شهر و استادان و متخصصان دانشگاهی، درباره نوع کشت فضای سبز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خبر داد و گفت: تلاش داریم به سمت آن دسته از گونه‌های گیاهی برویم که در برابر آب شور یا کم‌آبی، مقاوم هستند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا حد امکان از ایجاد فضاهای سبز انبوهِ بیهوده و آب‌بر خودداری کنیم، گفت: در حال حاضر، بسیاری از رفیوژها به‌صورت باکس اجرا می‌شود که هم زیباست و هم مصرف آب را کاهش می‌دهد.

شعرباف با اشاره به طرح انتقال آب، اجرای آن را در بهبود مساله آبیاری فضای سبز شهری مؤثر خواند و تصریح کرد: در حال حاضر از آب‌های زیرسطحی هم استفاده می‌کنیم و از برخی نهادهای دولتی هم قول مساعد برای استفاده از منابع آبی آنها گرفتیم.

شهردار کرمان از تأمین آب موردنیاز فضای سبز، به‌عنوان یکی از موضوعات جدی شهری نام برد و گفت: پیگیریم این مساله جدی را به‌شکل اساسی حل کنیم و معتقدیم راه‌حل‌های آن، میان‌مدت و بلندمدت است و به‌سرعت نتیجه نخواهد داد.

کد خبر 688752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.