طرح جدید بازیافت کتاب در کانادا چگونه است؟

با توجه به طرح ارائه شده در یکی از شهرهای کانادا، انبوهی از کتاب‌های قدیمی از محل دفن زباله و بازیافت مسکونی به سطل‌های مخصوص کتابخانه عمومی این شهر منتقل شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به تازگی یک طرح جدید در شهر پنتیکتون در استان بریتیش کلمبیا در کانادا ارائه شده است که در آن انبوهی از کتاب‌های قدیمی از محل دفن زباله و بازیافت مسکونی به سطل‌های کتابخانه عمومی این شهر منتقل شده‌اند. با توجه به این برنامه شهری جدید، در مجموع ۲۷ هزار و ۶۰۰ پوند کتاب آسیب‌دیده و قدیمی از ماه فوریه در سطل‌های مخصوص قرار داده شده‌اند و از محل‌های دفن زباله و همچنین گاری‌های بازیافت مسکونی دور شده‌اند.

شهر پنتیکتون برنامه یادشده را در اوایل سال جاری میلادی مطرح کرد، پس از اینکه مشخص شد کتاب‌های آسیب دیده و قدیمی سطل‌های بازیافت مسکونی را آلوده می‌کنند. به نظر می‌رسد که هدف از ارائه این طرح کاهش میزان آلودگی از ۱۳.۳ درصد به ۱۰ درصد یا حتی کمتر تا ماه نوامبر سال جاری است. این سوال مطرح می‌شود که هزاران پوند کتابی که در حال حاضر در سطل‌های مخصوص قرار گرفته‌اند، چی می‌شوند؟

مقامات شهری اعلام کرده‌اند که کتاب‌های جمع‌آوری شده به یک مرکز پردازش منتقل می‌شوند، سپس اتصال صفحات کتاب قطع می‌‎شود و کاغذ آن بازیافت می‌شود. با این وجود، هنوز از مردم درخواست می‌‎شود قبل از قرار دادن کتاب‌های خود در سطل‌های مخصوص، اهدای کتاب را به عنوان اولین گزینه در نظر داشته باشند.

کد خبر 688746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.