رویکرد شهرداری کرمان توزیع عادلانه خدمات در شهر است

شهردار کرمان از افزایش بودجه عمرانی نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: اقدامات لازم با تمرکز بر انجام کارهای زیرساختی و توزیع متناسب و عادلانه امکانات در شهر، در حال انجام است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شعرباف بر اطلاع‌رسانی شفاف در خصوص بودجه مصوب پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۱ و۱۴۰۲، از طریق سامانه «شفافیت» تاکید کرد و گفت: با بررسی سرفصل‌های عمرانی و صرف‎‌نظر از هزینه‌های جاری و معمولی در حوزه عمران شهر، بودجه امسال و سال گذشته، در مقایسه با بودجه مصوب ۱۴۰۰ رشد بسیار بالایی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی برای شهر در نظر گرفته شده بود، افزود: این رقم در سال ۱۴۰۱ به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ به حدود دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید که درصد آن نسبت به سال‌های گذشته، به‌ویژه در پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

شهردار کرمان تمرکز بر کارهای عمرانی زیرساختی را تفاوت عمده این پروژه‌ها با پروژه‌های سال‌های گذشته عنوان کرد و با اشاره به اینکه رویکرد این دوره از مدیریت شهری اجرای تعداد بالاتری از پروژه‌ها با مقیاس‌های کوچک‌تر است، افزود: اجرای پروژه‌های شهری، معمولاً در سال‌های ابتدایی یک دوره از مدیریت شهری، خود را نشان نمی‌دهند و چندسالی زمان لازم است تا نتایج آن‌ها دیده شود.

وی تلاش برای توسعه و تکمیل شبکه آب خام، انجام حجم زیادی از پیاده‌روسازی و جدول‎‌گذاری در معابر اصلی و فرعی و بهسازی پارک‌ها را از جمله این موارد دانست و گفت: اقدامات زیرساختی، از نظر ظاهری و جلوه‌گری در شهر با بزرگ‌پروژه‌های میلیاردی، قابل مقایسه نیست و فعالیت‌های صورت گرفته در مقایسه با سال گذشته، هشت تا ۱۰ برابر شده است.

شعرباف به پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان اشاره کرد و با بیان اینکه در هنگام عقد قرارداد، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه برای این پروژه در نظر گرفته شده بود، افزود: این میزان تقریباً معادل یک سوم پروژه‌های عمرانی شهرداری در آن زمان برآورد شده بود که نشان می‌دهد تمرکز شهرداری در آن زمان مبتنی بر کلان پروژه بوده است.

وی توزیع آسفالت، فضای سبز و سرانه خدمات شهری را در مناطق مختلف شهر تا کنون، نامناسب دانست و از آسفالت معابر، با وجود نداشتن اعتبار دولتی، به‌عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد و از افزایش میزان آن نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: اجرای آسفالت در این دوره، با هدف خدمت بیشتر به مناطق کمتربرخوردار شهری است که علی‌رغم اینکه کمتر هم به‌چشم می‌آید، اما همچنان ادامه خواهد داشت.

شهردار کرمان با تأکید بر اینکه امکانات شهری، در حال تقسیم بین مناطق مختلف شهر است، تصریح کرد: حجم ریالی و تعداد پروژه‌ها، از افزایش اقدامات عمرانی خبر می‌دهد و شهر کرمان نیاز دارد تا مدت‌ها از بعضی از پروژه‌ها که شاید تأثیر جدی در عمران شهر ندارند و بیشتر مبتنی بر نمایش‌های تبلیغاتی است، فاصله بگیرد.

شعرباف آسفالت، جدول‎‌گذاری، تکمیل شبکه آب‌خام، بهسازی و زیبا‎سازی، آتش‌نشانی، تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی مورد نیاز شهرداری و حمل‌ونقل عمومی را از جمله حوزه‌های پرکار شهرداری کرمان دانست و گفت: به دنبال آن هستیم تا نیازهای زیرساختی شهر را پاسخ دهیم تا شهر کرمان از لحاظ فضای شهری، شرایط مناسب‌تری داشته باشد.

کد خبر 688743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.