شورای شهر پیگیر حذف مازوت‌سوزی نیروگاه شازند است

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: شورا پیگیر حذف یا کاهش مازوت‌سوزی نیروگاه شازند است.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در راستای وظایف خود با جدیت تمام پیگیر حذف مازوت‌سوزی از نیروگاه شازند بوده و از رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری درخواست کردیم، مکاتبه‌ای با وزارت نیرو داشته باشد تا بتوانیم مطالبات، درخواست‌های و پیگیری‌ها را منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه پیگیر دغدغه مردم هستیم، افزود: مسئله مازوت‌سوزی نیروگاه باید از مبادی ذی‌ربط پیگیری شود تا آلودگی هوای شهر اراک در فصول سرد سال کاهش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: کاهش و حذف مازوت از نیروگاه شازند مصوبه چندین سفر ریاست جمهوری از جمله سفر اخیر رئیس جمهور دولت مردمی و همچنین مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک است.

وی تصریح کرد: مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند موجب افزایش شاخص‌های آلایندگی هوا و بالا رفتن حجم دی‌اکسید گوگرد در هوا می‌شود که این موضوع برای سلامت مردم زیان‌آور بوده و تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌شود.

قربانی با اشاره به تشکیل چندین جلسه در شورا برای موضوع تالاب و کویر میقان گفت: از ابتدای شروع به کار شورای اسلامی شهر اراک چندین جلسه در این خصوص شکل گرفته و حتی بازدیدهای میدانی از تالاب میقان هم صورت گرفته است.

وی با اشاره به دعوت از چند تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی به شورا اظهار کرد: موضوعات و مسائل مربوط به دغدغه‌های مردم اراک چندین بار به مسئولان منتقل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: طبق بررسی و کارشناسی‌های صورت گرفته ۲۰ درصد از وزش باد از سوی تالاب میقان به سمت شهر اراک است و ریزگردهایی که ناشی از برداشت‌های غیرصحیح و بی‌رویه توسط شرکت املاح ایران ایجاد می‌شود، شرایط آلودگی را در این شهر مضاعف کرده است.

وی با بیان اینکه شهر اراک فاقد تفرجگاه مناسب است، تصریح کرد: با توجه به این مسئله می‌توانیم با حفظ محیط زیست و اکوسیستم تالاب و کویر میقان شرایط را به‌گونه‌ای تغییر دهیم که مسائل زیست محیطی رعایت شود و شرایط ویژه این منطقه که دارای درختان جنگلی، کویر و دریاچه است، به بهترین شکل ممکن حفظ و از آن به عنوان یک منطقه گردشگری استفاده کنیم.

کد خبر 688741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.