امیدبخش بودن رهبری ایران در گردهمایی جهانی برای مقابله با گردوغبار

معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ با اشاره به چندوجهی بودن محیط‌زیست و چالش گردوغبار گفت: حل معضل گرد و غبار به همکاری بین‌المللی نیاز دارد و باعث خوشحالی است که ایران رهبری و راهنمایی کشورها را برعهده گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، آرمیدا سالسیا جابانا، درباره برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های گردوغبار در تهران اظهار کرد: موضوع محیط‌زیست و گردوغبار تنها مربوط به یک کشور نیست و به یک همکاری چندجانبه و بین‌المللی نیاز دارد و خیلی خرسندیم که کشور ایران راهنمایی و رهبری این گروه‌ها و کشورها را برعهده گرفته و این اجلاس بزرگ را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: درباره این بحث حتی باید در نیویورک نیز صحبت شود. امیدواریم با توجه به اینکه محیط زیست به سیاست مربوط نیست و به حیات زمین، طبیعت و انسان‌ها مربوط است، به‌خوبی بتوانیم درباره این موضوع تصمیم بگیریم.

معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ افزود: بر اساس مسائلی که طی چندسال اخیر مشخص شده است، کشورهای آسیایی و عربی همکاری مناسبی با ما داشتند. اسکاپ یک مجموعه بین‌المللی است و تدابیر خوبی برای مقابله با این پدیده و کاهش آن اندیشیده است. این اجلاس نیز مقدمه‌ای برای شروع همکاری مشترک در منطقه آسیایی است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری کشورها با یکدیگر، یک همکاری چندجانبه و بین‌الملی است که موجب می‌شود تا محیط زیست بهتری داشته باشیم.

کد خبر 688724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.