دستگاه‌ها اقدامات پیشگیرانه را در مناطق سیل‌خیز انجام دهد

استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها با توجه به آغاز بارندگی‌ها و در راستای جلوگیری از وقوع سیلاب‌های احتمالی در مناطق حساس، تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار _امروز بیست وهشتم شهریورماه_ در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، اظهار کرد: صنایع و معادن خواست ضمن اقدامات خودحفاظتی، تجهیزات و امکانات و ماشین‌آلات مورد نیاز را در اختیار دستگاه‌ها و شهرستان‌ها قرار دهند.

وی بر ارزیابی هواشناسی و هشدارباش به مردم نسبت به بارندگی‌ها و مسیل‌ها تأکید کرد و افزود: اداره کل هواشناسی، تغییرات آب و هوایی را به‌روز و دقیق در بازه‌های زمانی کوتاه مدت اعلام و اطلاع‌رسانی مداوم داشته باشد.

استاندار کرمان ادامه داد: فرمانداران، شهرداران، دهیاران و راهداری، بازبینی از مسیل‌ها و دهانه پل‌ها و رودخانه‌های فصلی و مناطق اطراف داشته باشند که به دلیل انسداد و یا رهاسازی تأسیسات و فعالیت‌های عمرانی، با خطر سیلاب و خسارت به مزارع و منازل روبه‌رو نشویم.

فداکار به خسارت‌های ناشی از سیلاب گذشته در جیرفت اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها، شرکت‌ها و پیمانکاران از جمع‌آوری تأسیسات رها شده در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها مطمئن شوند، اگر خسارتی به علت کوتاهی به استان وارد شود، افرادی که مقصر هستند باید پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: حواشی خدمات زیربنایی روستا، تیرهای برق و قنوات با امکانات لازم، حفاظت گردد و سیل‌بندها نیز مورد بررسی مجدد قرار گیرند.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: با نزدیک شدن فصل پاییز، پیش‌بینی‌ها برای بازگشایی مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها صورت گیرد.

وی افزود: اعتبار باقیمانده از سال گذشته توزیع و کار در نقاط حساس انجام شد و بخش عمده‌ای از نگرانی تا حد زیادی رفع شده است.

کد خبر 688692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.