بررسی گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در صحن علنی مجلس به تعویق افتاد

نایب رئیس مجلس اعلام کرد: با توجه به تعطیلی یکشنبه هفته آینده، اگر امروز برنامه هفتم در دستور کار قرار می‌گرفت باید مجلس شورای اسلامی شنبه هفته آینده نیز جلسه برگزار می‌ شد که تصمیم به انتقال این دستور کار به هفته آینده گرفتیم.

به گزارش ایمنا، محمدرضا صباغیان بافقی در جریان نشست علنی امروز سه شنبه ۲۸ مجلس شورای اسلامی طی تذکر آیین نامه‌ای اعلام کرد: چرا دستورکارها بر خلاف آیین نامه به ترتیب اعلام شده، بررسی نمی‌شود؟ قرار بود امروز بررسی لایحه برنامه هفتم در دستور کار باشد و آیین نامه نیز بر رسیدگی به دستورکارهای صحن علنی طبق ترتیب اعلام شده، تأکید دارد. اما اعلام شد که رسیدگی به این لایحه در دستور کار امروز نیست.

وی سپس اظهار کرد: پیشنهاد آقای ذوالنور به تصویب رسید، رفع ابهام نبود بلکه اصلاح کل و یک پیشنهاد جدید بود؛ این موارد نگاه نمایندگان به هیأت رئیسه را متزلزل می‌کند.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست نشست علنی امروز را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر آیین نامه‌ای صباغیان گفت: آقای ذوالنوری پیشنهاد خود را دیروز ثبت کرده بود و رسیدگی به آن طبق آیین نامه انجام شد و من هم به ترتیب پیشنهادها که حذف کل، اصلاح کل و رفع ابهام طبق آیین نامه داخلی است، اجازه طرح دادم.

وی در پاسخ به این تذکر که چرا رسیدگی به لایحه برنامه هفتم از دستورکارهای نشست علنی امروز مجلس حذف شد؟ تصریح کرد: با توجه به تعطیلی یکشنبه هفته آینده، اگر امروز برنامه هفتم در دستور کار قرار می‌گرفت باید مجلس شورای اسلامی شنبه هفته آینده نیز جلسه برگزار می‌کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به این‌که هنوز برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس نیامده بود، تصمیم بر آن شد تا مجلس از روز دوشنبه هفته آینده ۳ مهر ماه بررسی برنامه هفتم را شروع کنند. جلسات مجلس شورای اسلامی به صورت پیوسته و در دو نوبت صبح و عصر خواهد بود.

کد خبر 688674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.