فرایند ارزیابی بیش از ۴۰۰۰ داوطلب برای ورود به دانشگاه فرهنگیان اصفهان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به بیش از ۴۶۰۰ داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان، اصفهان، گفت: در مجموع بیش از ۴۶۰۰ داوطلب که تعداد ۱۷۹۹ مرد و ۲۸۰۴ زن وارد فرایند ارزیابی شده‌اند.

سیدعلی مدینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه فرایند مصاحبه و ارزیابی دعوت شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در دو کانون ارزیابی درحال انجام است، اظهار کرد: کانون آقایان در پردیس شهید باهنر و بانوان در پردیس فاطمه‌الزهرا (س) دایر است.

وی افزود: فعالیت هر کانون از ساعت هفت صبح هر روز آغاز می‌شود که در آن روز، پذیرای ۱۶ داوطلب خواهد بود و ابتدا پذیرش انجام خواهد شد و وجود شروط اولیه شامل سن ۲۴ سال و پایین‌تر (متولدین ۱/ ۷/ ۱۳۷۸)، معدل بالای ۱۴ و تراز کل بالاتر از شش هزار مورد بررسی خواهد گرفت.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: با احراز شرایط اولیه، مدارک امتیازآور شامل رتبه‌های کسب شده در مسابقات مختلف، گواهی عضویت در هلال‌احمر، بسیج که ابتدا در سامانه psd.cfu.ac.ir توسط داوطلبان بارگذاری شده است، مورد بررسی و صحت‌سنجی قرار می‌گیرد.

وی ارزیابی پزشکی را مرحله سوم این فرایند دانست و تصریح کرد: چنانچه در مرحله بررسی پزشکی مشکلی وجود داشته باشد داوطلبان به پزشک معتمد ارجاع داده خواهند شد و در صورت صدور اجازه توسط پزشک معتمد، می‌توانند مراحل ارزیابی را ادامه دهند.

مدینه ادامه داد: پس از طی این مراحل، داوطلبان حائز شرایط در قالب چهار گروه چهار نفره و به صورت چرخشی وارد مرحله ارزیابی خواهند شد که شامل مراحل آزمون سلامت روان یا موقعیت‌شناسی، بحث گروهی و بازی گروهی می‌شود.

وی با تشریح آزمون موقعیت‌شناسی و بحث گروهی گفت: در آزمون موقعیت‌شناسی، داوطلبان در یک آزمون آنلاین شرکت می‌کنند و به سوالات مشخصی پاسخ می‌دهند و در بخش بحث گروهی نیز، ابتدا سناریویی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که ۱۵ دقیقه برای مطالعه آن وقت دارند و سپس با دیگر اعضای گروه به بحث می‌پردازند که در حین بحث، فاکتورهای مختلفی نظیر رفتار، تعهد، ارتباط‌گیری و مسئولیت‌پذیری توسط ارزیاب بررسی می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به مرحله بازی گروهی اشاره کرد و افزود: برای بخش بازی گروهی نیز ابتدا یک سناریو در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و پس از مطالعه آن، به بازی گروهی می‌پردازند و در حین بحث، براساس موضوع به تهیه چیزی شبیه روزنامه دیواری و نشریه اقدام می‌کنند.

وی افزود: داوطلبان برای شرکت در فرایند ارزیابی، مدارک شخصی شامل کپی شناسنامه و کارت ملی، چهار قطعه عکس، دیپلم یا گواهی موقت دیپلم، گواهی ریزنمرات و مدارک امتیازآور را همراه داشته باشند.

مدینه با بیان اینکه در مجموع بیش از ۴۶۰۰ داوطلب که تعداد ۱۷۹۹ مرد و ۲۸۰۴ زن وارد فرایند ارزیابی شده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱۸۴ داوطلب مرد و ۱۸۴۰ زن در این فرایند پذیرش شده‌اند و ارزیابی داوطلبان باقی‌مانده نیز در روزهای آتی انجام خواهد شد.

کد خبر 688666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.