شرکت بیش از ۴ میلیون‌نفر ایرانی در اربعین حسینی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: اربعین از ابتدا تا انتها حرکتی مردمی بوده و با حضور مردم است که مراسم اربعین حسینی شکل می‌گیرد و امسال نیز بیش از چهار میلیون ایرانی در اربعین شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد امین توکلی زاده امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم شهریورماه_ در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: قبل از ایام اربعین جلسات با دستگاه‌های مختلف در مورد استقبال از مهر برگزار شد و حتی طی ۲۰ روز گذشته دستورالعمل‌های آغاز سال تحصیلی به مناطق ابلاغ شد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در پوشش مراسم اربعین حسینی، افزود: شهرداری تهران نباید صرفاً نگاه پشتیبانی داشته باشد چرا که ظرفیت‌های مدیریت شهری فراتر از آن است که تنها از یک بعد به اربعین نگاه شود، به این دلیل مسائل اجتماعی، فرهنگی و خدماتی در اربعین امسال در دستور کار قرار گرفت و به سمت مردمی سازی اربعین حرکت شد، چرا که اربعین از ابتدا تا انتها حرکتی مردمی بوده و با حضور مردم است که مراسم اربعین حسینی شکل می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: بیش از چهار میلیون ایرانی در اربعین امسال شرکت کردند و این در حالی‌است که در مراسم حج حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر زائر حاضر می‌شوند لذا این آ» ار مربوط به افرادی است که در خاک عراق حضور داشتند و آمار حضور زائران در مراسم جاماندگان حسینی جزو این چهار میلیون نفر نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌ها تا ۱۵ سال اربعین در فصل گرما خواهد بود، ادامه داد: نوع نیازها با این میزان جمعیت متفاوت است و این در حالی‌است که یکی از ابعاد اربعین امسال این بود که بسیاری به صورت خانوادگی در اربعین شرکت کردند و حتی حضور دانش آموزان در فصل تابستان یکی از برکات اربعین امسال بود.

توکلی زاده با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی ستاد اربعین کار خود را آغاز کرده است، گفت: با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی دستورالعمل‌هایی ایجاد شده که می‌توان بر اساس آن گام‌های بعدی را برداشت.

کد خبر 688615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.