بالاخره مهر امسال دانش‌آموزان چه ساعتی به مدرسه می‌روند؟

در آستانه بازگشایی مدارس، اطلاع‌رسانی به والدین و دانش‌آموزان در خصوص موضوعات متعددی از جمله ساعت بازگشایی، روز برگزاری جشن‌ شکوفه‌ها و جوانه‌ها، سرویس‌های مدرسه، برنامه‌های فوق برنامه و کتب درسی اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه، تعداد کل دانش‌آموزان در تمام مقاطع و پایه‌های تحصیلی برای امسال، ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و تعداد کل دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

محمدمهدی کاظمی، رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به ساعت آغاز کلاس‌های درس در مهرماه سال جاری، اظهار کرد: ساعت شروع کلاس درس و نه آغاز فعالیت مدارس با رعایت ساعت مصوب در هر دوره تحصیلی، برای مقطع ابتدایی هشت صبح و برای مقطع اول و دوم متوسطه ۷:۳۰ صبح است.

وی افزود: مدارس می‌توانند نیم ساعت قبل از آغاز کلاس درس را برای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و تندرستی برنامه‌ریزی کنند.

ثبت‌نام ۶ هزار راننده به عنوان سرویس مدرسه

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، روز گذشته با بیان اینکه اول مهر زنگ بازگشایی در تمام مدارس استان به صدا در خواهد آمد، اظهار کرد: جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها روز چهارشنبه، بیست‌ونهم شهریورماه، در مدارس استان اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای آغاز سال تحصیلی، خانواده‌ها دغدغه‌هایی دارند که زمان‌بندی برنامه ما متفاوت است و در بعضی از مدارس از ۷:۱۵ صبح و در بعضی مدارس ساعت ۷:۳۰ یا ۷:۴۵ فرایند کلاس آغاز خواهد شد که اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه صورت خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در شهرهای بزرگ به واسطه وجود فاصله میان خانه و مدرسه دانش‌آموز، نیاز به سرویس مدارس دارند؛ هرچند ما پیش از این نیز بر این نکته تاکید کرده بودیم که بهترین مدرسه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان نزدیک‌ترین مدرسه به منزل است، اما در زمینه تأمین ناوگان سرویس امسال تلاش شده تا این موضوع افزایش پیدا کند و حدود ۶ هزار راننده به عنوان سرویس مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: ساماندهی سرویس مدارس بر عهده تاکسیرانی شهرداری است و آموزش و پرورش بر آن جنبه نظارتی دارد و حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز تاکنون در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

ابراهیمی گفت: توصیه به دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم این است که برای عبور و مرور از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، چراکه باعث آشنایی دانش‌آموز با موضوعات شهر و شهروندی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: آموزش خانواده‌ها از اول مهر آغاز خواهد شد، زیرا اگر پیوند خانواده و مدرسه محکم‌تر شود، می‌توان فرایند تعلیم و تربیت را به خوبی پیش برد.

وی با اشاره به رویداد جایزه مصطفی خاطرنشان کرد: رویداد مهمی به نام جایزه مصطفی از هشتم مهرماه در استان اصفهان برگزار خواهد شد که بخش دانش‌آموزی آن امسال برای نخستین بار به ابتکار آموزش و پرورش استان اصفهان انجام می‌شود و محوریت آن، هوش مصنوعی خواهد بود و در این زمینه اقدامات قابل توجهی در تابستان انجام شده است.

کد خبر 688586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.