استانداران به حضور در جلسات هیات وزیران برای بررسی مسائل استان‌ها ملزم شدند

سخنگوی دولت گفت: در امتداد سفرهای استانی رئیس جمهور و مرحله دوم بازدیدهای میدانی و نظارت‌های رئیس جمهور نسبت به عملکرد وزارتخانه ها و دستگاه‌ها، حضور استانداران برای ارائه گزارش پیشرفت تحقق شعارهای دولت و مصوبات سفرهای استانی از هفته گذشته در جلسات هیات وزیران آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، علی بهادری جهرمی، روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه در نشست خبری اظهار داشت: در اولین اقدام، استانداران ایلام و هرمزگان در جلسه هیات وزیران حاضر شدند و گزارشی از وضعیت پیشرفت شعارها و مصوبات سفرهای استانی ارائه کردند و نیازها و کمبودهای استان مطرح شد و تصمیم گیری های لازم صورت گرفت.

سخنگوی دولت با اشاره به آغاز سالروز حمله رژیم بعث عراق علیه ملت ایران و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و آزادگان و جانبازان جنگ تحمیلی را گرامی می‌داریم و امید است بتوانیم مسیر این بزرگواران را ادامه داده و رشادت‌های آنها را قدر بدانیم.

وی ادامه داد: یکشنبه شب شاهد دومین سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بودیم که هم اکنون نیز برنامه‌های رئیس جمهور در حال اجراست.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه همچنین شاهد آزادی شهروندان به ناحق محبوس شده در ایالت متحده و آزادی اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی هستیم، اضافه کرد: طی یک ماه اخیر دو رویداد مهم زیارتی ایام اربعین و شهادت علی ابن موسی الرضا (ع) را شاهد بودیم که حدود ۹ میلیون زائر ایرانی در مراسم عزاداری شرکت کردند که در این رابطه از شورای عالی زیارت که در ایام اربعین و زیارت‌های پایان ماه صفر توانستند سفر زوار را تسهیل کنند، تشکر می‌کنم.

بهادری جهرمی با اشاره به حضور استانداران در جلسه هیات وزیران عنوان کرد: در امتداد سفرهای استانی رئیس جمهور و در مرحله دوم بازدیدهای میدانی و نظارت‌های رئیس جمهور نسبت به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و علاوه بر نظارت میدانی، نظارت در ستاد مرکزی، استانداران استان‌های مختلف در جلسات هیات وزیران برای ارائه گزارش و تحقق مصوبات دولت در آن استان و بررسی موانع و الزامات حضور خواهند یافت.

وی تاکید کرد: در اولین جلسه، استانداران ایلام و هرمزگان در جلسه هیات وزیران حاضر شدند و گزارشی از وضعیت پیشرفت شعارها و مصوبات سفرهای استانی ارائه کردند و نیازها و کمبودهای استان مطرح شد و تصمیم گیری های لازم صورت گرفت.

تشکیل حساب بانکی واحد خزانه نظارت‌پذیری و شفافیت را بیشتر می‌کند

سخنگوی دولت گفت: یکی از سیاست‌های انضباط بخشی دولت تشکیل حساب بانکی واحد خزانه بود که با سرعت قابل قبولی در این دولت پیگیری و محقق شد که هم به انضباط بخشی مالی مجموعه کلان دولت به مفهوم عام کلمه و دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کند و نظارت‌پذیری و شفافیت را بیشتر می‌کند آثار اقتصادی موثری هم به دنبال دارد.
بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: تقریباً همه دستگاه‌ها حساب‌های اصلی و فرعی خود را به حساب واحد خزانه تبدیل کرده‌اند و همه این حساب‌ها در بانک مرکزی متمرکز شده است.
وی بیان کرد: براساس گزارشی که از همکارانم در مجموعه بانک مرکزی در اختیار من قرار گرفته است، ۲۲۲ دانشگاه حساب خود را به مجموعه بانک مرکزی منتقل کرده‌اند و در سایر دانشگاه‌ها هم در حال انجام و پیگیری است.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین ۸۲ شرکت نفتی هم حساب خود را به حساب واحد خزانه بانک مرکزی منتقل کرده‌اند و همکاری خوبی در سطوح مختلف در حال انجام است.
بهادری‌جهرمی تصریح کرد: درخصوص حساب‌های فرعی نیز پیگیری‌های لازم توسط بانک مرکزی انجام شده و برای انسداد آنها اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌ها همکاری مناسب و خوبی دارند، اظهار داشت: مطابق آخرین آماری که از وزارت اقتصاد دریافت کرده‌ام کمتر از ۴۰ حساب فرعی و اصلی باقی مانده است که البته تقریباً همه آنها فرعی هستند و با همکاری خوبی که تاکنون صورت گرفته تکمیل خواهد شد.

کد خبر 688578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.