تحولات قفقاز در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی تحولات قفقاز و نشست اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل عمویی در توضیح نشست کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب حاضرین رسید و برای ادامه روند رسیدگی در مجلس به صحن ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بررسی آخرین تحولات منطقه قفقاز دستور بعدی کمیسیون بود که امیرسرتیپ محمد احدی، معاون همکاری‌های بین المللی ستاد کل نیروهای مسلح، گزارشی از ارتباطات متعدد مقامات دفاعی کشورمان با همتایان آذری و ارمنی در نشست کمیسیون ارائه داد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: در این نشست تاکید شد جمهوری اسلامی ایران با حساسیت تحولات در محیط امنیتی قفقاز را رصد می‌کند و با فعال کردن دیپلماسی دفاعی، ملاحظات امنیت ملی خود را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: مجتبی دمیرچی لو، دستیار وزیر امور خارجه در امور منطقه اورآسیا، هم در این نشست روابط دوجانبه کشورمان با ارمنستان و آذربایجان را تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بین کلیت روابط ایران - آذربایجان و حادثه‌ای که برای سفارت این کشور در تهران رخ داد، تفاوت قائل است. در پی ان حادثه، هیات‌های بین دو کشور رد و بدل شد و نهایتاً هم برای عامل آن اقدام کیفرخواست قضایی صادر شد.

عمویی با بیان اینکه نمایندگان حاضر در این جلسه نظرات خود درباره تحولات قفقاز بیان کردند، تصریح کرد: در این نشست نمایندگان تاکید کردند که تحت هیچ شرایطی مرزهای بین المللی و ژئوپلتیک این منطقه قابل تغییر نیست و پذیرفتنی نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بهروز کمالوندی، معاون سازمان انرژی اتمی نیز در این جلسه، نشست اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین را تشریح کرد و گزارش فصلی آژانس از برنامه هسته‌ای کشورمان را ارائه داد. همچنین وی به این موضوع اشاره کرد که طرف‌های اروپایی در تصویب یک قطعنامه علیه کشورمان ناکام بودند، ولی با صدور یک بیانیه سیاسی، به فضای کاری بین ایران و آژانس آسیب زدند که ایران هم پاسخ متقابل داد.

کد خبر 688577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.