همه چیز از گروه E لیگ قهرمانان آسیا/ مچ‎‌اندازی یحیی با یاران رونالدو

روز دوم هفته اول لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز با جدال تیم‌های گروه A وE ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های هفته اول لیگ قهرمانان آسیا امروز به پایان می‌رسد و این در حالی است که روز گذشته با پیروزی تیم‌های نساجی و الاتحاد برابر رقبا، تساوی سپاهان مقابل نیروی هوایی عراق، توقف السد روبه‌روی الشارجه امارات و البته نتیجه دوراز انتظار الهلال عربستان در مقابل نماینده ازبکستان به پایان رسید. امروز نیز در مهم‌ترین بازی منطقه غرب پرسپولیس ایران از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم پرستاره النصر عربستان خواهد رفت.

در ادامه قصد داریم به بررسی گروه E با حضور تیم های پرسپولیس،النصر عربستان، الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان بپردازیم که مشروح آن‌را در ادامه می‌خوانید:

پرسپولیس ایران؛ ارتش سرخ آسیا وارد می شود

عنوان با افتخارترین تیم این گروه بی‌شک از آن پرسپولیس ایران است؛ شاگردان گل‌محمدی در حالی پا به این مسابقات می‌گذارند که بعد از جدایی سه مهاجم خود تنها موفق به جذب شهاب زاهدی از تیم زوریا لوهانسک اوکراین شده‌اند و به همین دلیل در خط حمله خود با بحران گلزنی مواجه هستند به طوری‌که در چهار هفته اول لیگ‌برتر ایران هیچ‌یک از پنج گل این تیم را مهاجمان آن به ثمر نرسانده‌اند.

البته سرخپوشان در واپسین لحظات نقل‌وانتقالات نبیل باهوئی را به خدمت گرفتند که این خرید با واکنش تند اعضا کادرفنی پرسپولیس روبرو شد. با این حال هواداران این تیم امیدوار هستند که یحیی گل‌محمدی در طول تعطیلات چاره‌ای برای رفع مشکل گلزنی تیم خود پیدا کرده باشد، چراکه این سرمربی بهتر از هرکس دیگری از قدرت تهاجمی تیم‌های النصر و الدحیل خبر دارد و می‌داند که با این اوضاع شانس کمی برای صعود از مرحله گروهی خواهد داشت.

هرچند که پرسپولیس نشان داده است درشرایط بحرانی هم می‌تواند عملکرد مطلوبی از خود ارائه دهد و با این تفاسیر باید دید قرمز پوشان در مقابل النصر چه نمایشی از خود نشان می‌دهند.

گفتنی است که این جدال حساس به دلیل جریمه انضباظی پرسپولیس توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. ارزش پرسپولیس ۱۴.۸۰ میلیون است و محمدحسین کنعانی‌زادگان ستاره خط دفاعی سرخپوشان با مبلغ ۲ میلیون یورو با ارزش‌ترین بازیکن این تیم به شمار می‌رود.میانگین سنی قرمز پوشان نیز ۲۷ سال است و وحید امیری با ۳۵ سال سن پیرترین بازیکن پرسپولیس به شمار می‌رود؛ علیرضا بابایی ۲۰ ساله و رقیب وحید امیری در سمت چپ سرخ‌پوشان نیز عنوان جوان‌ترین بازیکن تیم را یدک می‌کشد.

همه چیز از گروه E لیگ قهرمانان آسیا/ مچ‎‌اندازی یحیی با یاران رونالدو

النصر عربستان؛ خورشید تابان با رونالدو و مانه می آید

قدیمی‌ترین تیم گروه به لحاظ قدمت، با خرید ستاره‌های گران قیمت دنیا نه تنها برای تیم‌های عربستانی بلکه برای تمام مدعیان آسیایی خط و نشان جدی کشیده است و با در اختیار داشتن ستاره‌هایی همچون رونالدو، سادیو مانه، اوتاویو، بروزویچ و تالیسکا در شش بازی این فصل لیگ عربستان موفق به زدن ۱۸ گل شده که سهم رونالدو ۷ گل بوده است و سادیو مانه نیز موفق به زدن ۶ گل شده است و همین آمار خبر از دشواری کار رقبای این تیم دارد.

شاید به نظر برسد که رونالدو ارزشمندترین بازیکن النصر باشد اما در سایت ترانسفر مارکت اوتاویو هموطن رونالدو با ۳۵ میلیون یورو قیمت گذاری شده است و به همین دلیل ارزشمندترین بازیکن النصر به شمار می‌رود. ورزشگاه خانگی النصر مرسول پارک است و یاران رونالدو با میانگین سنی ۲۸ سال برابر رقبای خود صف‌آرایی خواهند کرد و به همین دلیل مسن‌ترین تیم گروه خود به شمار می‌روند. سرمربی این تیم لوییس کاسترو سرمربی سابق پورتو و شاختار است و پیرترین و جوان‌ترین بازیکنان این تیم به ترتیب رونالدوبا ۳۸ و محمدالعوتیبی با ۲۰ سال سن هستند.

همه چیز از گروه E لیگ قهرمانان آسیا/ مچ‎‌اندازی یحیی با یاران رونالدو

الدحیل قطر؛ شوالیه‌های قرمز در اندیشه صعود

این تیم قطری درسال ۲۰۱۷ از ادغام دو تیم لخویا و الجیش به وجود آمده است و طی این مدت توانسته دو بار قهرمان لیگ قطر شود؛ قهرمان فصل پیش قطر که ستارگانی همچون مایکل اولونگای کنیایی و معزعلی قطری را در اختیار دارد، این فصل نیز با خرید ابراهیما دیالو از ساوتهمپتون و کوتینیو از استون ویلا به دنبال حضور مقتدرانه در لیگ قهرمانان آسیا است. طبیعتاً هدف نهایی الدحیل صعود از گروه نیست و این تیم قصد دارد در مراحل بالاتر حضور پیدا کند؛ زوج خط حمله این تیم (اولونگا و معزعلی) تا این جای فصل مجموعاً برروی ۸گل تاثیر مستیم گذاشته‌اند.

ارزشمندترین بازیکن الدحیل فیلیپ کوتینیو با ده میلیون یورو است و اولونگا با ۹ میلیون یورو در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد. ورزشگاه مدرن عبدالله بن خلیفه میزبان رقابت های خانگی این تیم است و نماینده قطر با میانگین سنی ۲۶ سال به عنوان دومین تیم جوان گروه E به مصاف رقبای خود خواهد رفت همچنین عنوان جوان و پیرترین بازیکن این تیم به سحیب گنون ۱۹ ساله و محمدموسی ۳۷ ساله می رسد.

همه چیز از گروه E لیگ قهرمانان آسیا/ مچ‎‌اندازی یحیی با یاران رونالدو

استقلال تاجیکستان؛ شیرهای دوشنبه به دنبال تاریخ‌سازی دوباره

قهرمان چندفصل اخیر لیگ تاجیکستان که برای سومین بار مجوز حضور در بالاترین سطح رقابتی آسیا را به دست آورده و به دنبال تکرار خاطرات خوش دو فصل پیش است چراکه در آن زمان بالاتر از الهلال و شباب‌الاهلی امارات به عنوان صدر نشین گروه خود به مراحل بالاتر صعود کرد.

هر چند که در مرحله حذفی با شکست مقابل پرسپولیس ایران از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.ارزش فعلی این تیم ۵.۰۸ میلیون است و نماینده تاجیکستان با میانگین سنی ۲۵ سال و۸ ماه جوان‌ترین تیم گروه خود به شمار می‌رود که همین آمار نشان می‌دهد به نسبت سایرتیم ها کار دشوار تری برای صعود دارد.
مجتبی مقتدایی بازیکن سابق نفت مسجدسلیمان و ذوب آهن، احسان پنشنبه بازیکن سابق ذوب آهن از جمله بازیکنان شاخص این تیم به شمار می‌روند.

رستم یاتیموف دروازه‌بان ۲۵ ساله این تیم با ۷۵۰ هزار یورو ارزشمندترین بازیکن استقلال تاجیکستان به شمار می‌رود و مارکوپرکویچ صربستانی با ۳۲ سال سن پیرترین و آینی عالیجونی با ۱۹ سال جوان‌ترین بازیکنان نماینده تاجیکستان هستند.
همچنین زهردار ترین مهره‌های استقلال تاجیکستان احسان پنشنبه و عالیشف ژالیوف هستند که در مجموع برروی ۲۸ گل این تیم تاثیر مستقیم داشته‌اند.

کد خبر 688567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.