۵۰۰  ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان اصفهان برگزار می‌شود

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: ۵۰۰ عنوان ویژه برنامه در سطوح مختلف و با حضور اقشار مختلف به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مرتضی عمومهدی، صبح امروز-سه‌شنبه بیست‌وهشتم شهریورماه_ در نشست خبری افتتاحیه کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید استان اصفهان و همچنین برنامه‌های هفته دفاع مقدس با تبریک ماه ربیع‌الاول و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گران‌قدر ایران اسلامی اظهار کرد: امنیتی که امروزه در سایه آن زندگی می‌کنیم و ایستادگی و مقاومت در مقابل ابر قدرتمندان جهان که می‌خواهند با زیاده‌گویی، فضای جهان را مطابق میل و سلیقه خودشان تغییر دهند، مرهون جان‌فشانی شهدای بزرگواری است که جانشان را تقدیم اسلام کردند.

وی افزود: با وجود آنکه سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس گذشته است، اما همچنان دفاع ادامه دارد و مردم کشورمان در مقابل جنگ ترکیبی و همه‌جانبه دشمن در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایستاده‌اند تا به قله آرمانی خود برسند.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به آمار شهدای استان اصفهان گفت: براساس آماری که اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اعلام کرده است، تعداد کل شهدای استان نزدیک به ۲۵ هزار شهید بوده که این آمار، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع سلامت را در بر می‌گیرد.

۵۰۰  ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود

دیدار یادگاران دفاع مقدس با مقام معظم رهبری

عمومهدی با بیان اینکه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۵۰۰ عنوان ویژه برنامه در سطوح مختلف و با حضور اقشار مختلف مردم برنامه‌ریزی شده است، گفت: امسال با توجه به فتنه ترکیبی دشمن که می‌خواست در سالگرد اغتشاشات پاییز سال ۱۴۰۱ فضای کشور را ناامن کند، قرار است برنامه‌های هفته دفاع مقدس با نشاط بیشتری برگزار شود.

وی افزود: این برنامه‌ها از فردا_چهارشنبه بیست‌ونهم شهریورماه_آغاز می‌شود و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این روز، جمعی از یادگاران دفاع مقدس با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد که این برنامه به صورت ویدئوکنفرانسی در تمام مراکز استان‌ها و شهرستان‌های مختلف با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان اضافه کرد: برگزاری صبحگاه مشترک و یادواره شهدای کارخانه ذوب‌آهن با حضور سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برگزاری جلسه بصیرتی و تحلیلی دفاع مقدس با حضور سرلشکر رحیم صفوی در محل سپاه صاحب‌الزمان (عج) از دیگر برنامه‌های فردا است.

عمومهدی با اشاره به مشارکت فعال پایگاه‌های بسیج در هفته دفاع مقدس گفت: شامگاه پنجشنبه سی‌ام شهریورماه برنامه یادواره شهدا در پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود و هم چنین در این ایام شاهد اجرای طرح گشت رجبیون در محله‌های مختلف در راستای نظم و آرامش و برگزاری برنامه شبی با شهدا در مساجد سطح شهر خواهیم بود.

وی افزود: رژه نیروهای مسلح با محوریت سپاه پاسداران در روز جمعه سی‌ویکم شهریورماه و هم‌زمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی با هدف مانور اقتدار و به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای نهادهای مختلف سپاه، ارتش، نیروی انتظامی روبه‌روی گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود که از عموم همشهریان دعوت می‌کنیم در این برنامه حضور به هم رسانند.

۵۰۰  ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود

برگزاری افتتاحیه کنگره ۲۴ هزار شهید اصفهان با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه در هفته آینده و همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس سراسر استان زنگ مقاومت به صدا در خواهد آمد، گفت: در این برنامه راویان دفاع مقدس به روایت خاطرات حضورشان در جنگ می‌پردازند و به سوالات دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.

وی با اشاره به برنامه سرکشی از ۱۰ هزار خانواده شهید در سراسر استان که با حضور مسئولان و پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود، افزود: روز پنجشنبه هفته آینده-ششم مهرماه_ مراسم غباررویی، عطرافشانی، شستشوی قبور شهدا با گلاب و گل افشانی را خواهیم داشت که با حضور خانواده‌های شهدا و مردم در گلزارهای شهدای سراسر استان برگزار می‌شود.

عمومهدی با بیان اینکه در این روز همچنین برنامه افتتاحیه کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان را خواهیم داشت، اضافه کرد: این برنامه عصر پنجشنبه_ششم مهرماه_ در گلستان شهدا و از ساعت ۱۶ با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان برگزار می‌شود که به صورت ویدئو کنفرانس در تمام شهرستان‌ها پخش می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع توسط اقشار مختلف بسیج به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در این ایام، توزیع ۱۱۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان در محله‌های مختلف سطح شهر را خواهیم داشت و هم چنین به همت بسیج کارگری، ۷۰۰۰ بسته معیشتی نیز میان کارگران توزیع خواهد شد و بسیج دانش‌آموزی هم ۲۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر برای توزیع میان دانش‌آموزان محروم آماده کرده است.

وی افزود: اجرای میزهای خدمت جهادی با حضور مسئولان توسط بسیج ادارات طراحی شده است که در این برنامه ۹۴۳ میز عمومی و ۳۸ میز تخصصی برپا می‌شود، همچنین به همت سازمان بسیج پزشکان ۵۰ گروه جهادی در این ایام به فعالیت می‌پردازند که پیش‌بینی شده است که نزدیک به ۱۰ هزار ویزیت رایگان صورت بگیرد.

۵۰۰  ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود

بازآفرینی عملیات‌های جنگ تحمیلی در شهرستان‌های نجف‌آباد، لنجان و اردستان

عمو مهدی اضافه کرد: ارائه اقلام تخفیف‌دار، توسط بسیج اصناف و بازاریان، حضور در روستاها و بررسی مشکلات آنها توسط بسیج عمران، ارائه مشاور حقوقی با همکاری بسیج حقوقدانان، حضور در کارخانجات و کارگاه‌های راکد و نیمه راکد برای بررسی مشکلات و تلاش در جهت احیای آنها که به همت بسیج مهندسان و بسیج کارگری برگزار می‌شود و برگزاری مسابقات ورزشی و دو همایش پیاده‌روی توسط بسیج ورزشکاران از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس شاهد اجرای آن خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه شب‌های پرستاره در گلستان شهدا با روایتگری حاج حسین یکتا، گفت: در این هفته چندین برنامه نمایش‌های ترکیبی دفاع مقدس و بازآفرینی عملیات‌های جنگ تحمیلی در شهرستان‌های نجف آباد، لنجان و اردستان نیز برگزار خواهد شد و هم چنین اجرای رزمایش حضرت محمد رسول‌الله (ص) در هشت محور فرهنگی، هنری و اجتماعی و مراسم بیعت و مراسم بیعت و تجدید عهد سربازی که در تمام رده‌های نیروهای مسلح در کل استان برگزار می‌شود و شاهد برافراشته شدن پرچم کشورمان و قرائت دعای سلامتی امام زمان (عج) نیز در برنامه‌های این هفته گنجانیده شده است.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه در این ایام برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، همایش شعر بانوان دفاع مقدس، برپایی سرودهای میدانی در محله‌های مختلف و نقاط گردشگری، اجرای تئاترهای خیابانی که توسط که پایگاه‌های بسیج و بسیج دانش‌آموزی انجام می‌شود را نیز خواهیم داشت، تصریح کرد: مراسم رونمایی از یک بازی فکری با عنوان «مثل مصطفی» که توسط بسیجیان اصفهانی طراحی شده و به دلیل کیفیت بالا از سوی معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفان به سراسر کشور برای استفاده از این بازی ابلاغ شده است، رونمایی از چندین انیمیشن کوتاه با موضوع دفاع مقدس و برپایی سیر نمایشگاهی «خسارت محض و رونمایی از نماهنگ سرود با عنوان «مثل مصطفی» هم در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 688544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.