معامله املاک فاقد کاربری مسکونی برای ساخت‌وساز ممنوع است

شهردار گچساران گفت: به دلیل بعضی مشکلات قانونی و حقوقی، افراد از خرید و فروش زمین‌های فاقد کاربری مسکونی و معارض برای ساخت‌وساز خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها داشتن خانه مسکونی با توجه به افزایش قیمت زمین و مصالح، برای هر فردی به یک آرزو تبدیل شده است. اگرچه دولت‌ها با اجرای طرح مسکن ملی سعی در خانه‌دار کردن اقشار ضعیف دارند، با این وجود اجرای این طرح هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

فروش زمین‌های غیرمسکونی یا به عبارت صحیح فاقد کاربری مسکونی به یک چالش بزرگ تبدیل شده و علاوه بر وجود مشکلات عدیده برای خریداران، بعضی سازمان‌ها را نیز با مشکل مواجه کرده است.

معضل نبود مسکن برخلاف باور عامه در شهرهای کوچک بیشتر خود را نمودار می‌کند. خرید و فروش زمین‌های فاقد کاربری مسکونی در قالب طرح‌های تعاونی در شهر گچساران مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است و بدون شک آن‌ها از نهادهای دولتی همچون شهرداری انتظار حمایت دارند.

خرید و فروش زمین‌های فاقد کاربری مسکونی برای ساخت‌وساز ممنوع است

رضا قشقایی، شهردار گچساران به مردم هشدار داد از معامله املاک فاقد کاربری مسکونی خودداری کنند. وی افزود: به دلیل وجود مسائل و مشکلات قانونی و حقوقی افراد از خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر تخت عنوان طرح‌های تعاونی یا شخصی پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون خرید و فروش زمین‌های فاقد کاربری مسکونی برای ساخت‌وساز ممنوع است، می‌گوید: انتقال یا واگذاری املاک فاقد کاربری مسکونی یا معارض به اشخاص حقیقی یا حقوقی یا طرح‌های تعاونی ممنوع است.

شهردار گچساران تصریح می‌کند: املاک جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، رنگی‌ها، حیدری، بازرگانی، جنب و زیر سایت دانشگاه، دره شوری، سپاهان، نصر آزادگان، رهنورد، طاهری، کریمیان، برق، ثبت احوال، پارسیان، فجر ۲، تعاونی فرمانداری، طرح اساتید، عوض‌پور، حبیبی، بهزیستی، نهضت سوادآموزی و آزادی فاقد کاربری مسکونی است و مردم از معامله این املاک به نیت ساخت‌وساز خودداری کنند.

قشقایی با بیان اینکه آخرین بازنگری طرح جامع شهر دوگنبدان سال ۱۳۹۲ و آخرین بازنگری طرح تفصیلی شهر دوگنبدان سال ۱۳۹۵ انجام شد، تاکید می‌کند: حداقل تا سال ۱۴۰۵ هیچ‌گونه بازنگری انجام نمی‌شود و تنها اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر الحاق می‌شود.

وی می‌افزاید: از شهروندان تقاضا می‌شود قبل از هرگونه خرید و فروش دارا بودن سند مالکیت ثبتی، دارا بودن کاربری مسکونی و تجاری و دیگر استعلامات لازم را از شهرداری پیگیر شوند.

کد خبر 688511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.