ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی در محله های کم‌برخوردار اراک

رئیس شورای شهر اراک گفت: از سرپرست شهرداری اراک درخواست داریم، ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی در محله‌ها را به عنوان مطالبه شورا در دستور کار قرار دهد و از مدیران مناطق خواسته شود به گام نخست اکتفا نکنند و اقدامات مؤثری را در محله‌های کم‌برخوردار انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داود قربانی امروز_ دوشنبه بیست‌وهفتم شهریورماه_ در صحن علنی شورا با گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار و هفته دفاع مقدس اظهار: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های فرزندان برومند ملت ایران است.

رئیس شورای شهر اراک با قدردانی از فعالیت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اراک در ایام محرم و سفر به ویژه در برگزاری همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین افزود: فعالیت معاونت عمران و امور زیربنایی شهرداری به دلیل اقدامات خوب و ارزنده در تفرجگاه نورالشهدای اراک قابل تقدیر است.

وی افزود: از سرپرست شهرداری اراک درخواست داریم، ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی در محله‌ها را به عنوان مطالبه شورا در دستور کار قرار دهد و از مدیران مناطق خواسته شود به گام نخست اکتفا نکنند و اقدامات مؤثری را در محله‌های کمتربرخوردار انجام دهند.

قربانی، از شهردار خواست درباره اقدامات انجام شده در دره نورالشهدا، پارک آبی، پارک بانوان شماره دو، مجتمع فرهنگی تجاری ورزشی، که قرار بود توسط شهرداری اقدامات تملکی آن انجام شود، توضیحاتی ارائه کند.

دستور جلسه نامه کمیسیون سلامت و محیط زیست در زمینه موافقت با طرح پیشنهادی آئین‌نامه اجرایی تأسیس و مجوز فعالیت مؤسسات حمل اجساد در شهر اراک با رعایت قوانین و ضوابط حاکم بر موضوع با توجه بر اهمیت آن مطرح شد. با توجه به اهمیت موضوع مبنی بر انتقال اجساد از شهر اراک به سایر شهرها و استان‌های کشور برای درگیر نشدن آمبولانس‌های سازمان آرامستان پیشنهاد واگذاری برخی از این خدمات به بخش خصوصی مطرح و با ۹ رأی موافق از ۹ نفر اعضای حاضر در جلسه تصویب شد.

همچنین نامه ارسال شده از کمیسیون سلامت و محیط زیست در خصوص نامه شهرداری به منظور درخواست موافقتنامه با اساسنامه پیشنهادی تأسیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری فرآورده‌های کشاورزی با ۹ رأی موافق به تصویب رسید.

موضوع سوم صحن شورا به طرح پیشنهادی از سوی شهرداری در خصوص الزام شهرداری به ثبت اطلاعات تمام وسایل و خودروهای ملکی در سامانه نگهداری و تعمیرات ماشین‌آلات با هشت رأی موافق تصویب شد.

موضوع چهارم هم به طرح پیشنهادی از سوی شهرداری در زمینه الزام شهرداری به نصب جی‌پی‌اس بر روی همه خودروهای ملکی شهرداری اراک اختصاص یافت که از مزایای این طرح نظارت بر موقعیت و عملکرد ماشین‌آلات، افزایش راندمان ماشین‌آلات و نیروی انسانی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان و همچنین هزینه نگهداری ماشین‌آلات می‌توان اشاره کرد. این موضوع هم با هشت رأی موافق به تصویب رسید.

موضوع پنجم صحن علنی شورا به درخواست مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از شهرداری اراک به منظور کمک از محل ماده ۱۵ برای برگزاری نمایش با موضوع دفاع مقدس، مطرح شد و به منظور بررسی کارشناسی تعیین محل پرداخت این کمک‌ها به کمیسیون ارجاع داده شد.

موضوع ششم هم به درخواست کمک مالی از محل ماده ۱۵ توسط مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به منظور برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت از شهرداری اراک برای تعیین محل پرداخت این کمک‌ها به کمیسیون مربوط ارجاع شد.

موضوع هفتم هم به درخواست اخذ مجوز طرح رایگان شدن ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی برای استفاده مردم اراک در روزهای اول و سوم مهرماه سال جاری با هفت رأی موافق تصویب شد.

موضوع هشتم هم به بررسی طرح پیشنهادی شهرداری به منظور تسهیل در اخذ گواهی تردد رانندگان حوزه حمل و نقل دانش‌آموزی در شهر اراک اختصاص یافت که در توضیح این طرح مطرح شد، به منظور تهیه یک بانک اطلاعات از رانندگان فعال در این حوزه (سرویس مدارس) مقرر شد شهرداری اقدامات و مساعدت‌های لازم را انجام دهد. این طرح با ۹ رأی موافق تصویب شد.

موضوع نهم هم به نامه کمیسیون سلامت و محیط زیست در خصوص بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری اراک با موضوع درخواست تعریض و آسفالت، همچنین روشنایی جاده کشتارگاه صنعتی اراک اختصاص یافت که با ۹ رأی موافق به تصویب رسید.

موضوع آخر هم به نامه دو فوریتی شهرداری اراک در خصوص درخواست اخذ مجوز برای دریافت قیر از سایر شهرداری‌ها به قیمت روز و بورس کالا در مقابل تحویل آسفالت بر اساس تعرفه بهای خدمات مسبب شهرداری با هشت رأی موافق تصویب شد.

کد خبر 688479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.