می‌توان با ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی به آموزش و پرورش کمک کرد

رئیس شورای اسلامی شهر اهوازگفت: می‌توانیم با بودجه و امکانات مشکل عقب افتادگی زمانی را تا حدودی جبران کنیم و با توجه به اینکه وضعیت برخی مدارس در اهواز مطلوب نیست می‌توان با استفاده از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی به آموزش و پرورش کمک کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد علی پورموسوی بعد از ظهر امروز دوشنبه _بیست و هفتم شهریورماه_ در شورای اداری اهواز اظهار کرد: اهواز پایتخت دفاع مقدس است و بستر اصلی تقارن مقاومت و آغاز سال تحصیلی را در اهواز می‌توانیم مشاهده کنیم چرا که در زمان جنگ تحمیلی در حالی که سایر شهرها و استان‌ها مدارس برپا بودند در اهواز و برخی استان‌های غربی درگیر جنگ حال و هوای مدارس نیز جنگی شده بود.

وی افزود: عشق و علاقه به وطن یکی از جایگاه‌هایی است که باید به آن توجه داشت، خوزستان دوستی و اهواز دوستی یکی از نشانه‌هایی آن است، ما اگر ایران دوست هستیم علاوه بر سایر موارد، باید اهواز را آباد کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر اینکه اهواز دچار مشکل است، ادامه داد: در اهواز هم مشکل منابع و امکانات داریم و هم مشکل زمان چرا که ما از سایر شهرها ۲۰ سال عقب افتاده‌ایم، به طور مثال برای حوزه آسفالت نیازمند پنج هزار میلیارد تومان هستیم در حالی که کل بودجه عمرانی و اجرایی شهرداری هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و در سال جاری یک هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری ردیف‌های خاص برای ورودی‌های شهر و آسفالت، فضای سبز و عمران دیده شده علاوه بر آن اگر درآمد اضافه‌ای داشته باشیم نیز در امر آسفالت هزینه می‌شود.

پور موسوی با اشاره به اینکه در اهواز هم مشکل آب و هوا وجود دارد، تصریح کرد: برای اینکه به توفیق نهایی در بهبود شرایط و توسعه اهواز برسیم باید همه مدیران با قبول مسئولیت همکاری، تعامل و اقدام داشته باشند.

وی با اشاره به مشکل کمبود امکانات در اهواز اضافه کرد: می‌توانیم با بودجه و امکانات مشکل عقب افتادگی زمانی را تا حدودی جبران کنیم برای این کار هر سازمانی که دارای امکانات است باید همکاری داشته باشد، علاوه بر آن با توجه به اینکه وضعیت برخی مدارس در اهواز مطلوب نیست می‌توان با استفاده از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی به آموزش و پرورش کمک کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: اگر همه مواردی که بر اساس قانون مقرر شده در اختیار اهواز باشند اجرا شوند، مشکلی در حوزه منابع نخواهیم داشت، اگر بودجه آلایندگی در نظر گرفته به استان و ارزش افزوده طبق قانون به شهرداری پرداخت شود مشکلی در خصوص تأمین منابع نخواهیم داشت، عملی شدن این امر نیازمند روح جمعی است.

وی ادامه داد: سازمان‌ها می‌توانند با سبز کردن محیط اطراف خود در حوزه ایجاد فضای سبز شهری کمک کنند یا اینکه با احداث ساختمان‌های خود بر اساس معماری اهواز در حفظ معماری سنتی اهواز همراهی کنند به طور کلی بایر یک همت در اهواز ایجاد شور تا اهواز به جایگاه واقعی خود برسد.

کد خبر 688439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.