جانمایی پایگاه اورژانس ۱۱۵ سه راهه سد چادگان سریع انجام شود

فرماندار تیران و کرون گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ مستقر در سه راهه سد چادگان فاقد خط انرژی گاز و آب بوده که باید جانمایی جدید بر مبنای امدادرسانی سریع و به موقع صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی محمدی کیا بعد از ظهر امروز -دوشنبه ۲۷ شهریورماه- در بازدید از دو پایگاه اورژانس ۱۱۵ تیران و کرون در پارک اداری و سه راهی سد چادگان اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی، تجهیزات خودرویی و امکانات ساختمانی از جمله مشکلات پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی این شهرستان است.

وی افزود: در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی رفع این مشکلات بحث و تبادل نظر شده که با همکاری مشترک بین مدیریت شهرستان و آن نهاد این معضلات رفع خواهد شد که از جمله آن تأمین نیروی انسانی بر اساس آزمون استخدامی است.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: پایگاه اورژانس ۱۱۵ مستقر در سه راهه سد چادگان فاقد خط انرژی گاز و آب بوده که شرایط کار را برای این افراد سخت می‌کند.

وی با بیان اینکه جابه جایی محل استقرار این پایگاه به دلیل شرایط خاص جغرافیایی تاکنون اجرایی نشده، تصریح کرد: باید جانمایی جدید بر مبنای امدادرسانی سریع و به موقع صورت بگیرد تا علاوه بر رفع مشکلات پایگاه، خللی در امداد رسانی نداشته باشیم.

محمدی کیا یادآورشد: وجود بعضی از مشکلات در اورژانس ۱۱۵ این شهرستان مثل دیگر نقاط کشور بوده و باید سیاست گذاری جدیدی مثل جذب نیرو، افزایش حقوق و مزایا و خرید تجهیزات مدنظر قرار گیرد.

وی کمبود تیم امدادی و پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی را از دیگر مشکلات این شهرستان برشمرد و یادآورشد: جانمایی و احداث دو پایگاه دیگر در دستور کار قرار گرفته تا امداد رسانی سریع محقق شود.

فرماندار تیران و کرون ترافیک بالای جاده‌های این شهرستان و میزان مسافرت‌ها به این منطقه همراه با سرانه جمعیتی را از عوامل ضروری در احداث پایگاه‌های اورژانس بیان کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در این بازدید متوسط مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در این شهرستان را ۱۲ مورد اعلام کرد و گفت: طول جغرافیایی و پراکندگی جمعیت از عوامل افزایش سرعت امداد رسانی به حساب می‌آید.

سعید چمی از نگرانی معیشتی و حقوق مزایای کارکنان اورژانس ۱۱۵ صحبت به میان آورد و افزود: با توجه به اهمیت کار پرسنل ۱۱۵ میزان حقوق و درآمد آنان پاسخگو نیست.

وی از مسئولان امر خواست تا علاوه بر توجه به نیازهای کارکنان این مراکز به تأمین مایحتاج و توسعه امکانات پایگاه‌ها رسیدگی کنند.

کد خبر 688428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.