گزارش حسابرسی‌های شهرداری پایتخت آماده شده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: حسابرسی از تمام بخش‌های مختلف شهرداری باید به صورت سالانه انجام شود که تا سال ۱۴۰۱ آماده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی، امروز _ دوشنبه بیست و هفتم شهریورماه _ در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیسیون متبوع خود، اظهار کرد: نکته اساسی این است که اصلی‌ترین وظیفه که در کمیسیون تعریف و تلاش شده که وفادار به آن بود این است که نظارت دقیق بر عملکرد شهرداری داشته، نظارت تعاریف مختلفی دارد و شهرداری و شورا جدا از یکدیگر نیستند، شهردار به انتخاب شورا است و اعضای شورا به عنوان نماینده مردم موظف هستند بر شهرداری که انتخاب کردند نظارت داشته باشند.

وی افزود: صرفاً انتقاد نباید کرد و در عمل هم ثابت شد که نظارت به معنی همکاری، کمک و اصلاح مسیر است که در واقع تمام عملکرد کمیسیون در این مسیر قرار دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بدو ورود با آن مواجه شدیم این بود حسابرسی از تمام بخش‌های مختلف شهرداری که باید به صورت سالانه انجام می‌شد، در طول چهار سال گذشته انجام نشده بود و زمانی که در شورای شهر مستقر شدند دبیر کمیسیون گزارشی را ارائه کردند که حسابرسی‌ها انجام نشده و دلایل مختلفی داشت یا قراردادها منعقد شده و به نتیجه نرسیده و حسابرسان مستقر نشده بودند و یا مستقر شده بودند اما گزارش آماده نشده بود.

وی ادامه داد: یک کارگروه حسابرسی تشکیل شد و از کارشناسان دعوت کردند تا عقب ماندگی‌ها اصلاح شود و با تمام حسابرسان جداگانه جلسه گذاشته شد و نهایتاً با پیگیری مداوم گزارش‌های حسابرسی ۹۶ تا ۹۹ آماده و تا چند ماه پیش در صحن شورا قرائت شد و قول به روز رسانی گزارش‌های حسابرسی عملیاتی شد.

آخوندی تصریح کرد: در حال حاضر گزارش‌های حسابرسی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در حال قرائت در صحن شورا است امیدواریم حسابرسی ۱۴۰۲ تا پایان امسال قرائت شود.

کد خبر 688405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.