مراکز مهر خانواده، مکانی امن برای ملاقات فرزندان طلاق با والدین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: دیدار فرزندان طلاق با والدین خود در مراکز مهر خانواده به جای کلانتری، تحت نظارت نیروی متخصص روانشناس کودک و مددکار اجتماعی در فضایی آرام و به دور از هیاهو و تنش صورت می‌گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، رضا اعظمی اظهار کرد: طبق ماده ۱۱۷۴ قانون آئین دادرسی مدنی، هرکدام از والدین که طفل تحت حضانت او نیست، حق ملاقات فرزند خود را دارد و در صورت اختلاف بین والدین، تعیین زمان و مکان ملاقات و جزئیات مربوط به آن با دادگاه است.

وی با اشاره به اینکه ملاقات والدین با فرزندان یکی از مشکلاتی است که فرزندان طلاق پس از جدایی والدین با آن روبرو هستند، افزود: قوه قضائیه مکلف است برای نحوه ملاقات والدین با طفل، سازوکار مناسب با مصالح خانواده و کودک را فراهم آورد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان اضافه کرد: در این راستا، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان در همه شهرستان‌های استان، محل‌ها با فضای مناسب با روحیات اطفال را با همکاری و استفاده از منابع انسانی سازمان بهزیستی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر ادارات ذیربط با تعداد کافی مددکار، جهت ملاقات والدین با اطفال تدارک دیده است.

وی تصریح کرد: دیدار فرزندان طلاق با پدر و مادر خود در مراکز مهر خانواده به جای کلانتری، تحت نظارت نیروی متخصص روانشناس کودک و مددکار اجتماعی در فضایی آرام و به دور از هیاهو و تنش صورت می‌گیرد.

اعظمی افزود: این مراکز با دارا بودن فضایی مجزا برای بازی کودکان و همچنین محلی برای ملاقات کودکان و والدین با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی فرزندان و خانواده‌هایی که از هم جدا شده‌اند، مشاوره و مددکاری لازم را به والدین ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد محیط امن و آرام برای ملاقات فرزندان در راستای آرامش روحی و روانی کودکان و تلاش برای احیای کانون زندگی و خانواده، نظارت بر فرآیند ملاقات‌ها و تلاش برای ایجاد گفتمان مناسب و مشترک بین والدین در جریان والدگری مشترک و نیز ایجاد بستری مناسب برای مشاوره والدین و مداخله به هنگام در شرایط مخاطره‌آمیز از جمله اهداف و فعالیت‌های این مراکز است.

کد خبر 688395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.