افزایش ۴ درصدی مصرف برق کردستان در تابستان امسال

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: میزان مصرف برق استان کردستان در ایام پیک مصرف تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان از افزایش مصرف برق در استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: میزان مصرف برق استان کردستان در پیک مصرف تابستان سال جاری (از خرداد تا شهریورماه)، نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به چهار درصد رشد داشته است.

وی افزود: به منظور عبور موفق از شرایط پیک و مدیریت بار مصرفی در استان کردستان، از ابتدای خردادماه برنامه‌های مناسبی با همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی سطح استان، طراحی و عملیاتی شد و در همین راستا مصارف مشترکان بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی و ادارات به صورت روزانه کنترل و ارزیابی و هشدارها و راهنمایی‌های لازم به مشترکان پرمصرف اعلام می‌شد تا نسبت به تعدیل میزان مصرف روزانه و رعایت الگوهای مصرف اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از پرداخت نزدیک به ۱۱۰ میلیارد ریال پاداش به مشترکان بخش خانگی در ایام پیک امسال خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های تشویقی برای مشترکان بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خانگی توانستیم با کم‌ترین آسیب، پیک تابستان امسال را پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: در ماه‌های آتی نیز میزان پاداش قابل پرداخت برای مشترکان بخش‌های کشاورزی و صنعتی متناسب با میزان همکاری در مدیریت بار استان، محاسبه و از طریق صورت‌حساب‌های برق مصرفی پرداخت می‌شود.

لهونیان گفت: تدوین و اجرای برنامه‌های مختلف با هدف پایش و کنترل میزان مصرف در بخش‌های پرمصرف استان متناسب با هر یک از بخش‌های تعرفه‌ای و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت مولدهای خود تأمین (دیزل ژنراتور) و الزام برای به مدار آوردن آن‌ها در ساعات پیک مصرف توسط بخش‌های اداری و صنعتی، از اقدامات این شرکت برای مدیریت مصرف برق در ایام پیک مصرف است.

وی خاطرنشان کرد: عبور موفق از شرایط پیک جز با همراهی همه مشترکان امکان‌پذیر نیست، به همین جهت قدردان همه مشترکان و نهادهایی هستیم که در ایام پیک، شرکت توزیع برق استان کردستان را همراهی کردند.

کد خبر 688375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.