بسته‌های تشویقی نوسازی برای محلات فرسوده کرمانشاه در دست تدوین است

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: راهکارها و بسته‌های تشویقی مختلف و متناسب با هر متقاضی نوسازی برای محلات فرسوده کرمانشاه در دست تدوین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رامین الماسی امروز _ دوشنبه بیست و هفتم شهریورماه _ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بسته‌های تشویقی جدیدی با توجه به شرایط محلات فرسوده و در راستای ایجاد رغبت و انگیزه لازم برای ساکنان، سرمایه‌گذاران و سازندگان برای ورود به بازآفرینی شهری و نوسازی بناهای فرسوده در دست تدوین است، اظهار کرد: عمده ساکنان در بافت‌های فرسوده به‌تنهایی قادر به نوسازی واحدهای فرسوده خود نیستند و باید مجموعه توسعه‌گران، سازندگان و سرمایه‌گذاران تشویق و ترغیب شوند که با مشارکت مردم در این مناطق ورود و به نوسازی مسکن‌های فرسوده اقدام کنند.

وی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم و به ویژه شخص وزیر راه و شهرسازی از حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، خاطرنشان کرد: تاکنون در بخش‌هایی از جمله صدور مجوز ساخت، تخفیف در ارائه پروانه ساخت، تسهیلات بانکی و بسته‌های تشویقی شهرسازانه، اقداماتی خوبی در محلات هدف بازآفرینی شهری انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به طرح "کلید به کلید" در بافت‌های فرسوده شهری اشاره و خاطرنشان کرد: در محلات فرسوده‌ای که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردارند و ساکنان در این محدوده‌ها با خدمات زیربنایی و روبنایی با مشکل روبرو هستند، به جهت کاهش بار جمعیتی و ارائه خدمات بهتر، طرح کلید به کلید در بافت‌های فرسوده شهری (طرح کلید به زمین) که در بند "ث" تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ آمده و آئین‌نامه اجرایی آن توسط دولت مصوب و توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است، در آینده نزدیک با اعلام عمومی، اجرایی خواهد شد.

الماسی اضافه کرد: در طرح کلید به کلید در بافت‌های فرسوده شهری (طرح کلید به زمین) سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری ایران همیاری و همکاری کامل دارند و فرایند عملیاتی و اجرایی شدن آن در حال طی شدن است.

وی با اشاره به بند «م» تبصره قانون بودجه امسال و ماده ۹ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در رابطه با سنددار کردن املاک تصرفی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تاکید کرد: افرادی که ملکشان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت اسناد مالکیت ملک خود اقدام کنند.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به ماده ۹ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، گفت: بر اساس ماده ۹ این قانون به منظور حل و فصل اختلافات و مشکلات مربوط به املاک و اراضی واقع در طرح‌های مصوب احیا، بهسازی و نوسازی اعم از فاقد سند، بلاصاحب و مجهول‌المالک و سایر اختلافات و تعیین تکلیف وضعیت این‌گونه املاک، هیأتی در اداره ثبت اسناد و املاک محل تشکیل می‌شود و اتخاذ تصمیم می‌کند.

الماسی با تاکید بر لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان در امر نوسازی بناهای فرسوده توسط سازندگان، افزود: مالکان واحدهای فرسوده در زمان ساخت پروژه ضمن نظارت کامل نسبت به رعایت مقررات ملی ساختمان توسط سازندگان توجه جدی داشته باشند.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی در پایان با اشاره به اینکه ساخت بناهای مقاوم و رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت واحدهای مسکونی باید به یک فرهنگ تبدیل شود، اظهار کرد: با توجه به حجم بناهای ناپایدار در استان در تلاش هستیم تا با تعریف بسته‌های تشویقی متناوب و مختلف، جریان نوسازی را شتاب بدهیم.

کد خبر 688373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.