اجرای ۲ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: دو هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا کریمی امروز _ دوشنبه بیست‌وهفتم شهریورماه _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آئین تجلیل از ایثارگران حوزه جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است اظهار کرد: در این آئین تنها به پیشکسوتان دفاع مقدس پرداخته نمی‌شود بلکه از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس و اعضای خانواده آنان در سراسر کشور قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تکریم از خانواده‌های ایثارگران افزود: با توجه به اینکه دشمنان اسلام و قرآن در تلاش هستند تا در حوزه بانوان و خانواده خدشه وارد کنند، در راستای خنثی‌سازی این توطئه‌ها تکریم خانواده ایثارگران در هفته دفاع مقدس امسال در استان مرکزی و سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: مراسم تکریم و تجلیل ایثارگران حوزه جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز ،۲۹ شهریورماه جاری ساعت هشت صبح در استانداری مرکزی برگزار می‌شود.

کریمی ادامه داد: در این مراسم از ۵۰۰ نفر ایثارگر شامل ۲۵۰ نفر مادران و خواهران و ۲۵۰ نفر از پیشکسوتان مرکز استان مرکزی قدردانی می‌شود. این مراسم در سطح شهرستان‌های استان مرکزی هم با قدرانی از ۳۰۰ نفر از ایثارگران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری رژه نیروهای دفاع مسلح از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مرکزی است، اضافه کرد: این مراسم ساعت هشت صبح روز جمعه سی و یکم شهریورماه جاری در اراک برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از برگزاری همایش رزمندگان دفاع مقدس استان همزمان با روز پنجم مهرماه در مصلی اراک خبر داد و تصریح کرد: برگزاری نمایش میدانی به آینه نگاه کن با موضوع غدیر، انقلاب، مدافعان حرم و امنیت از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان است.

کریمی با بیان اینکه این نمایش از یکم تا هفتم مهرماه، ساعت ۱۹ در محل باغ موزه دفاع مقدس اجرا می‌شود، گفت: رونمایی از کتاب، اجرای شب شعر و آئین نمایش مردان آفتاب پنج، بخش دیگری از برنامه‌های این هفته در استان مرکزی است. سرهنگ کریمی ادامه داد: این نمایش از ۲۹ شهریورماه جاری تا سوم مهرماه در مرکز آموزشی شهید محلاتی شهرستان محلات برگزار می‌شود.

وی از برگزاری یادواره شهید آیت‌الله محلاتی و ۱۰۰ شهید شهرستان محلات ۳۰ شهریورماه جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: مراسم گلباران مزار مطهر شهدا هم روز ششم مهرماه و در آخرین روز از هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های مردمی در هفته دفاع مقدس در دستور کار سپاه روح الله استان قرار دارد گفت: برنامه‌های این هفته در سطح مساجد، نواحی استان مرکزی برگزار می‌شود.

کریمی برگزاری اردوهای یک روزه برای عموم مردم از سی و یکم شهریورماه جاری تا هفتم مهرماه از ساعت هفت صبح تا ۱۹ عصر را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان مرکزی برشمرد. سرهنگ کریمی تصریح کرد: تکریم و تجلیل از ۲۰ هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب صوتی و مکتوب، برپایی تئاتر خیابانی، برپایی شب شعر و رونمایی از یادمان شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان برگزار می‌شود.

وی، برگزاری نمایشگاه کتاب و نقد کتاب دفاع مقدس، نواختن زنگ مقاومت در مدارس و نمایشگاه فانوس را از دیگر برنامه‌های استان مرکزی در هفته دفاع مقدس ذکر کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: نامگذاری اماکن شهری توسط شهرداری و دستگاه‌ها به نام شهدا و برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس در نواحی ۱۲ گانه سپاه روح الله استان مرکزی همزمان با هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

کد خبر 688346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.