تعمیق روابط شورای شهر اصفهان با اندیشکده‌ها و موسسات سیاست‌پژوهی

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین جامعه اندیشکده‌ها و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای تحکیم همکاری و تعمیق روابط با اندیشکده‌ها و موسسات سیاست‌پژوهی و خدمت‌رسانی سازنده در جامعه اندیشکده‌ها منعقد شده است.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جامعه اندیشکده‌ها و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در راستای تحکیم همکاری و تعمیق روابط با اندیشکده‌ها و مؤسسات سیاست‌پژوهی و خدمت‌رسانی سازنده در جامعه اندیشکده‌ها به‌عنوان حلقه وصل زیست‌بوم اندیشه‌ورزی کشور، مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با آن‌ها وارد تفاهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته این سومین تفاهم‎‌نامه معتبر مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان است، افزود: تفاهم‌نامه نخست با مرکز پژوهش‌های مجلس، تفاهم‌نامه دوم با مراکز پژوهشی کلان‌شهرها و تفاهم‌نامه سوم با جامعه اندیشکده‌ها منعقد شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هدف استفاده از ظرفیت اندیشکده‌ای معتبر کشوری در حوزه‌های مورد نیاز مرکز است، همچنین این تفاهم‌نامه ارتباط شورا و اندیشکده‌ها را تسهیل می‌کند.

کانون‌های تفکر یا اندیشکده‌ها در کشور مفهوم نوظهوری است که در دو دهه اخیر جای خود را باز کرده و مکمل دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه با انعقاد این تفاهم‌نامه می‌توانیم همانند یک اندیشکده ذیل جامعه اندیشکده‌ها پیشنهادهایی را در حوزه‌های تخصصی و مرتبط با مأموریت‌های مرکز ارائه کنیم، ادامه می‌دهد: گزارش‌هایی که در پرتال مرکز تعریف و منتشر می‌شود، قابلیت ملی شدن دارد و مورد استفاده جامعه اندیشکده‌ها قرار می‌گیرد، از این‌رو در پرتال جامعه اندیشکده‌ها منتشر شود.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه در کشور ما ظرفیت اندیشکده‌ها در حوزه ارزیابی سیاست‌پژوهی و تدوین مدل تهیه گزارش‌های راهبردی خوب است، خاطرنشان کرد: کانون‌های تفکر یا اندیشکده‌ها در کشور مفهوم نوظهوری است که در دو دهه اخیر جای خود را باز کرده و مکمل دانشگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: طی یک هم‌افزایی بین تمام نهادهایی که می‌توانند سرریز اندیشکده‌ای داشته باشند، باید پژوهشکده‌هایی که فعالیت مستقل دارند، لبه تعاملی با سایر نهادهای مرتبط را تعریف و تقویت کنند و آن را تعمیق دهند.

کد خبر 688337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.